Simona Ionescu / Redactor Șef

Cele mai vechi trenuri de pasageri din Marea Britanie „trăiesc” pe o insulă

Cele mai vechi trenuri de pasageri din Marea Britanie „trăiesc” pe o insulă
Deși se află la doar câțiva kilometri de coasta de sud a Angliei, insula în formă de diamant pare să fie dintr-o altă eră. Acum multă vreme a fost o destinație de vacanță iubită. Aceasta este încă accesibilă doar cu barca.

Trenurile pensionate din Londra trăiesc pe o insulă. Se apropie sfârșitul unei ere pe Insula Wight. Linia de tren a insulei, al cărei material rulant a fost format exclusiv din foste vagoane de metrou din Londra din anii 1930, se află în cea mai mare transformare de până acum.

Cele mai vechi trenuri de pasageri din Marea Britanie 

Scoase din serviciu la Londra în 1988, aceste vagoane Tube au fost mutate pe Insula Wight’s Island Line. Acestea sunt cele mai vechi trenuri de pasageri din Marea Britanie în funcționare regulată. Dar, după 82 de ani de serviciu, a sosit momentul pensionării. 

Din aprilie 2021, flota de epocă a anilor 1930 a Island Line va fi înlocuită cu trenuri „noi”. Adică, foste vagoane de metrou din anii 1980.

„Linia insulei a fost operată de trenuri care sunt mai vechi de câteva decenii. Mai vechi decât pot fi găsite oriunde altundeva în rețea. Mai vechi chiar decât o mare parte din stocul de pe multe căi ferate de patrimoniu”, spune Richard Long, autorul Ryde Rail: O istorie a trenurilor cu metrou pe insula Wight.

Trenurile au fost „dezbrăcate” de unele dintre caracteristicile lor ornamentale originale

Trenurile pensionate din Londra trăiesc pe o insulă. Insula a fost unul dintre ultimele locuri din țară în care au operat trenuri cu aburi, care au funcționat până în 1967. Ca parte a revizuirii, platforma dintr-un tunel din Ryde, la capătul nordic al liniei, a fost ridicată pentru a preveni inundațiile. 

Această modificare aparent minoră a scăzut spațiul liber al tunelului cu 25 cm, ceea ce înseamnă că trenurile de dimensiuni standard ale British Rail nu s-ar mai potrivi. Căutând alternative, guvernul a găsit opțiunea perfectă: metroul din Londra. 

Trenurile din 1938, unități multiple electrice de clasă 483, au fost al doilea set de foste vagoane de metrou introduse în Insula Wight. Primul metrou folosit pe insulă din 1967 până în 1992 s-a numit Standard Stock. A fost construit în anii 1920.

Înainte de a ajunge pe Insula Wight, vagoanele din Clasa 483 au fost recondiționate. Acestea au fost „dezbrăcate” de unele dintre caracteristicile lor ornamentale originale pentru a le face mai durabile. O parte din stocul din ’38 care a fost extras de pe linia Insulei Wight ar putea ajunge niște simple deșeuri.

Sursă: atlasobscura.com

Horoscop Minerva – 7 februarie. Atenție, posibile accidente!

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre