Sindicatele din CFR au anunțat grevă de avertisment peste două săptămâni. Angajații sunt nemulțumiți și cer să se facă investiții pe calea ferată, finanțări și salarii mai mari.
Românii care vor să plece în concediu peste două săptămâni vor trebui să fie atenți, pentru că reprezentanții CFR au anunțat, o grevă de avertisment. Potrivit Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane, protestul va avea loc între orele 7:00 – 9:00, conform clubferoviar.ro.
Calea ferată e în moarte clinică, spun angajații
Sindicaliștii spun că au respectat procesul legal necesar pentru inițierea conflictului de muncă, așa cum scrie la lege. „Din păcate, așa cum s-a întâmplat în fiecare guvernare care s-a angajat să rezolve problemele căii ferate, aflată, așa cum bine se știe, de ani și ani de zile, în moarte clinică.
Noi, ceferiștii, constatăm că agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorități formulată cu claritate și public de către lucrătorul feroviar”, se arată în comunicat.
Care sunt revendicările angajaților CFR
Angajații Căilor Ferate Române au ajuns la protest pentru că vor să tragă un semnal de alarmă asupra situației grave pe care o au de ani buni. Oamenii reclamă absența aprobării bugetelor de venituri și cheltuieli pentru anul în curs, „ceea ce conduce la un blocaj generalizat în întregul sector feroviar”.
De asemenea, susțin că nu există o finanțare strategică pentru dezvoltarea căii ferate, iar sistemul feroviar românesc să poate să se alinieze standardelor europene. De asemenea, reprezentanții CFR spun că e nevoie de investiții rapide în echipamente feroviare moderne, iar parcul de locomotive și vagoane folosite de CFR Călători trebuie înnoit urgent. Nu în ultimul rând, salariile nu sunt motivante, iar deficitul de personal depășește cifra de 6000 de angajați.
„Trebuie doar să mai amintim despre condițiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalații, fie vară sau iarnă”
„Iată câteva dintre cele mai importante probleme care rămân nerezolvate. Trebuie doar să mai amintim despre condițiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalații, fie vară sau iarnă, la temperaturi imposibile.
Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigențele siguranței circulației feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii și improvizațiilor inginerilor și lucrătorilor feroviari”, se mai arată în comunicat.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook