George Burcea vrea să reimplementeze metodele lui Ceaușescu în București. Declarații incredibile
Cu toate că s-a confruntat cu multe critici de când și-a anunțat candidatura la Primăria Capitalei din partea partidului POT, condus de Anamaria Gavrilă, George Burcea pare că nu e afectat de nimic din ce i se spune. Chiar din contră, vrea să demonstreze că poate mai mult. Sigur, întâi trebuie să câștige alegerile, ceea ce s-ar putea dovedi a fi o provocare mult mai mare decât aglomerația din Capitală, subiect de care a devenit foarte preocupat.
Astfel, recent a venit cu o soluție pentru decongestionarea traficului. Dacă Gabriela Firea s-a complicat și a reușit exact contrariul în unele cazuri, Nicușor nici măcar atât, actorul candidat la Primărie a venit cu ideea salvatoare: s-a inspirat din regimul lui Nicolae Ceaușescu.
Mai exact, George Burcea vrea să reintroducă sistemul de circulație cu numere pare și impare. Acesta a fost folosit de către Ceaușescu în anii ’80, ca o metodă de reducere a consumului de combustibil în timpul crizei economice. Astfel, într-o zi circulau mașinile cu numere impare și în următoarea zi cele cu numere pare. Această politică a rămas în memoria colectivă ca un exemplu de măsură autoritară, dar și de improvizație în gestionarea problemelor urbane.
„Ce facem cu traficul? Acum câteva zile am propus un lucru. Mașinile cu numere pare circulă într-o zi, mașinile cu numere impare în cealaltă zi. Este o idee, nu? Uitați ce aglomerat e. La mulți ani, România! Să-mi spuneți ce părere aveți de ideea asta”, a spus recent George Burcea, sigur pe el.
Problema traficului bucureștean a mai fost abordată și de alți primari. Printre aceștia, cea mai notabilă încercare, eșuată de altfel, a fost cea a Gabrielei Firea. Ea a fost primarul Bucureștiului între 2016 și 2020, perioadă în care una dintre cele mai mari provocări ale mandatului său a fost gestionarea traficului, considerat atunci – și încă – unul dintre cele mai mari probleme ale Capitalei.

Firea a promis inițial măsuri ambițioase pentru fluidizarea circulației, inclusiv extinderea benzilor de circulație, modernizarea transportului public și creșterea numărului de parcări. În realitate, majoritatea proiectelor au fost fie amânate, fie implementate parțial, iar unele decizii, cum ar fi restricționarea anumitor benzi pentru autobuze sau lucrările de infrastructură derulate haotic, au generat ambuteiaje și nemulțumiri larg răspândite printre șoferi și cetățeni.
Mai mult, încercările de a introduce soluții rapide, precum „sensuri unice” sau restricții temporare, s-au dovedit ineficiente pe termen lung și adesea au complicat și mai mult circulația, în special în zonele centrale și pe arterele principale.
Vrei să critici sau să lauzi ceva? Atunci nu ezita să ne scrii în Comentarii! Exprimă opinia într-un limbaj civilizat!
Eliza Gavrilescu s-a alăturat echipei editoriale Rețete şi Vedete în 2024, aducând cu ea peste un deceniu de experiență în presă. A colaborat și cu site-urile evz.ro și infoactual.ro. De-a lungul carierei, Eliza s-a remarcat prin modul echilibrat în care abordează subiectele, dar și prin seriozitatea și respectul față de public. Profesionalismul și atenția ei pentru corectitudinea informației se regăsesc constant în materialele pe care le semnează.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook