Simona Ionescu / Redactor Șef

În plin scandal la Educație, tânărul Selly ridică vocea și cere ca Școala să lase deoparte cutumele tradiționale

În plin scandal la Educație, tânărul Selly ridică vocea și cere ca Școala să lase deoparte cutumele tradiționale
Zilele trecute, Selly a fost invitat să vorbească în Parlamentul European despre situația în care se află elevii din România. Discursul lui a devenit viral.

Unul dintre cei mai ascultați tineri de la noi a susținut că cei din noua generație trebuie să fie mult mai mult respectați, punctând că rețelele de socializare contribuie la apariția depresiei.

„Accentul pus pe performanța școlară și pe conformism poate duce la un nivel ridicat de stres”

„Elevii sunt adesea sub o presiune imensă de a se ridica la așteptările impuse de profesori. Accentul pus pe performanța școlară și pe conformism poate duce la un nivel ridicat de stres, anxietate și o explorare limitată a căilor alternative, iar acest lucru duce la un număr tot mai mic de tineri care își descoperă pasiunile. O altă cauză a depresiei este sentimentul că tu, ca individ, nu ai însemnătate, că ceea ce faci nu contează”, a spus Selly, în Parlamentul European.

„Este esențial să se depășească cutumele școlare tradiționale”

Pe de altă parte, Selly a punctat și faptul că în România trebuie să acorde prioritate fericirii individuale și dezvoltării personale. „Pentru a putea face față presiunii, avem nevoie urgentă de un mediu educațional care acordă prioritate fericirii individuale, dezvoltării personale și care să sprijine talentele diverse ale fiecăruia dintre noi, acceptând căi alternative către succes.

Este esențial să se depășească cutumele școlare tradiționale și să încorporeze ateliere de lucru, consiliere vocațională și programe altenative de învățare. Cu cât îți găsești mai repede pasiunea, drumul tău în viață, cu atât sunt mai mici șansele de a dezvolta astfel de probleme și nu doar atât, cred că vei trăi o viață fericită.

„Cred că trebuie să ne axăm pe dezvoltarea gândirii critice, a creativității și a inteligenței emoționale”

Astfel, dacă începi de la o vârstă foarte fragedă și îți găseșsti pasiunea sau descoperi ce îți place să faci în viitor, lucrurile pot ieși foarte bine.

De asemenea, cred că trebuie să ne axăm pe dezvoltarea gândirii critice, a creativității și a inteligenței emoționale mai mult în sistemul nostru de învățământ și de asemenea, pe experiențe practice, care pregătesc tinerii pentru provocările lumii moderne. Pentru a rezolva acest lucru e nevoie urgentă de un mediu educațional care acordă prioritate fericirii individuale și dezvoltării personale“, a mai spus Selly.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre