Simona Ionescu / Redactor Șef

Influencer de 23 de ani, dator cu 2,11 milioane lei la ANAF, impozit pe veniturile din online!

Influencer de 23 de ani, dator cu 2,11 milioane lei la ANAF, impozit pe veniturile din online!
Fiscul i-a luat în vizor și pe cei care desfășoară activități online, iar cine nu și-a plătit datoriile le stat, o va face acum cu vârf și îndesat.

Inspectorii antifraudă sunt pe urmele influencerilor și verifică activitatea tuturor celor care fac activități online. E de rău!

ANAF le-a pus gând rău influencerilor. 2,11 milioane lei, una dintre cele mai mari sume nedeclarate

Inspectorii ANAF schimbă foaia cu toți cei care lucrează în online și îi verifică acum la sânge. Sunt luați în vizor persoanele care se ocupă de publicarea de conținut multimedia pe website-uri, rețele de socializare și platforme audio-video. Dar și cei care fac vânzare de programe/aplicații software pe platforme dedicate, respectiv Google Play Store.

De la începutul anului și până acum, s-a constatat că 35 de persoane au încasat venituri de 26,33 milioane lei, doar că… au uitat să le declare. Așa că, vor sau nu, aceștia vor primi decizii de impunere. Cea mai mare sumă nedeclarată este de 2.11 milioane de lei și a fost obținută în perioada 2016-2017 de o persoană născută în anul 1993, care a monetizat prin Google AdSense traficul generat de conținutul publicat pe un site web. Consecința e gravă, pentru că va trebui să plătească acum 483.587 lei.

Ce spune Selly de hotărârea ANAF

Unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de la noi, Selly, a declarat că nu are absolut nimic de ascuns, pentru că face parte din categoria celor care sunt cu toate datoriile la zi.

„Sunt mai multe surse de venit în activitatea asta. Unii influenceri au toate liniile de venit, alţii lucrează doar cu o parte dintre ele. În primul rând e vorba de monetizarea care vine de la YouTube, deci monetizarea din Google Ads. Am văzut că ăsta este un subiect pe care l-au tratat şi domnii de la ANAF în comunicatul lor.

Această monetizare poate fi încasată fie pe persoană fizică, fie printr-un SRL (…) După care, contractul e direct cu brandul, adică atunci când o companie plăteşte pentru reclamă, pentru ca influencerul să se asocieze cu un produs. De obicei, astea se fac prin nişte agenţii de publicitate şi acolo, la fel. Sunt mai multe moduri de lucru (…)

Ceea ce vreau eu să clarific din start. Nu am fost controlat de domnii de la ANAF. Încă nu au venit la mine. Nu am nimic de ascuns, îmi declar absolut toate veniturile încă de când eram mic şi făceam foarte puţini bani din activitatea asta. Încă de atunci m-am documentat despre cum se declară şi cum se impozitează aceste venituri. Cred că e bine ceea ce fac ei şi cred că e o piaţă care a început să crească foarte mult, care produce foarte mulţi bani, şi este corect ca o parte din aceştia să se întoarcă la bugetul de stat”, a spus influencerul.

Sursă foto: instagram

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre