La an nou, impozit nou. Guvernul le-a pus gând rău proprietarilor de mașini
Potrivit informațiilor oferite de premierul Ilie Bolojan, taxa auto va fi calculata și în funcție de capacitatea cilindrică, cât și de nivelul de poluare al vehiculului.
„Există o formă a legii în care o mașină are un discount de aproximativ 20% dacă este nouă, iar o mașină veche, cu cât este mai veche, are o penalizare de aproximativ 20% față de impozitul standard.
Deci, în propunerile care sunt făcute, practic deținerea unei mașini Euro 2 sau Euro 3 înseamnă o penalizare de câteva procente, iar deținerea unei mașini noi înseamnă un discount de câteva procente. Aceasta este realitatea”, a declarat Ilie Bolojan pentru ProTV.
În ciuda intențiilor lui Bolojan, producătorii și importatorii avertizează că diferențele mici de preț la impozit, de doar zeci de lei pentru mașinile de până la Euro 6 , nu vor încuraja oamenii să achiziționeze mașini noi. Din contră, românii vor prefera să cumpere tot autoturisme vechi, la preț de achiziție mult mai mic față de cele noi, pe care nu și le permit oricum. Astfel, chiar și cu impozit mărit, costurile finale tot vor fi mai mici.

De asemenea, premierul a subliniat că impozitul de bază rămâne legat de capacitatea cilindrică, dar acum se adaugă o componentă ecologică: „plata invers proporțională cu vechimea mașinii”.
„Dar impozitul de bază, sigur, este pe capacitatea cilindrică. Cu cât ai o capacitate cilindrică mai mare, cu atâta vei plăti mai mult. Cu cât este o capacitate cilindrică mai mică, cu atâta vei plăti mai puțin.
Deci, există cele două logici – plata direct proporțională cu capacitatea cilindrică și plata invers proporțională cu vechimea mașinii”, a declarat premierul României.
Capacitatea cilindrică a motorului este de: 1600, 2000, 2600 și 3000 de centimetri cubi. În cazul unei mașini cu o capacitate cilindrică de 1600 de centimetri cubi, cu o normă de poluare Euro 3, impozitul auto va fi în anul 2026 de 240 de lei, în timp ce pentru o mașină cu norma Euro 6 taxa va fi de 200 de lei. Deci, diferența este de 40 de lei.
În cazul mașinilor cu motoare mai mari, de peste 2000 de centimetri cubi, cu norma de poluare Euro 6, șoferii ar putea plăti în 2026 – 850 de lei, față de 1000 de lei cât este în prezent. Scutirea la impozit ar fi 150 de lei, pentru o mașină produsă după anul 2014.
Reforma vine pe fondul presiunilor europene pentru reducerea emisiilor și echilibrarea bugetului.
În același interviu, premierul Ilie Bolojan a explicat și de ce e nevoia ca impozitele pe proprietate în România să fie majorate de la 1 ianuarie 2026.
„Impozitele pe proprietate, așa cum s-a stabilit în pachetul doi, care a fost amânat și a fost închis în aceste zile în Parlament, vor crește de la 1 ianuarie.
Și trebuie să explicăm de ce se întâmplă acest lucru. Gândiți-vă că în fiecare an, de la bugetul central al României s-au transferat către autoritățile locale sume foarte importante, miliarde de euro anual, pe diferite programe: drumuri, școli, spitale, anvelopări de clădiri, de blocuri și așa mai departe.
Nu mai există capacitatea statului de a face aceste transferuri la nivelul la care s-a făcut până acuma. Nu mai avem acești bani, pentru că-i împrumutăm”, susține Bolojan.
Vrei să critici sau să lauzi ceva? Atunci nu ezita să ne scrii în Comentarii! Exprimă opinia într-un limbaj civilizat!
Jurnalistă cu peste 20 de ani de experiență, a debutat ca redactor la cotidianul Tineretul Liber, apoi a contribuit la dezvoltarea altor proiecte. A scris pentru „Evenimentul Zilei”, „Curentul”, „Monitorul de București”, revistele „Felicia” și „Taifasuri”. Din anul 2021 este activă pe site-ul Rețete și Vedete. La toate publicațiile enumerate a publicat articole pe actualitate, lifestyle, monden, medicină naturistă, sănătate, reportaje, religie, horoscop, editoriale.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook