Simona Ionescu / Redactor Șef

Mașina XC40, bomba cu ceas a Volvo. Celebrul producător, prins cu minciuna în cel mai mare scandal

Mașina XC40, bomba cu ceas a Volvo. Celebrul producător, prins cu minciuna în cel mai mare scandal
Imaginea de bastion al siguranței auto, pe care Volvo și-a construit-o de multă vreme, se clatină periculos în țările scandinave, unde un accident tragic din septembrie 2024 a redeschis dezbateri aprinse despre fiabilitatea modelului electric XC40 Recharge.

Un șofer norvegian a murit după ce mașina sa a accelerat brusc, spărgând un perete și căzând de la etajul al patrulea al unei parcări multietajate din Sandvika. În Norvegia, unde Volvo este un simbol național, aceste incidente au stârnit furie publică și întrebări despre transparența producătorului suedez.

Producătorul suedez a mințit

Incidentul fatal din 23 septembrie 2024 a șocat Norvegia. Un Volvo XC40 a accelerat brusc în parcarea unui centru comercial din Sandvika, lovind un perete de beton și prăbușindu-se patru etaje, ucigând șoferul pe loc.

Poliția a inițiat o anchetă imediată, investigând posibile defecțiuni tehnice, inclusiv accelerația involuntară, o problemă raportată de zeci de proprietari la nivel global.

Martorii au descris scena ca pe un „coșmar”, iar imagini șocante de la locul accidentului au circulat rapid pe rețelele sociale, amplificând presiunea asupra Volvo să ofere răspunsuri clare.

În prezent, potrivit publicației norvegiene motor.no, s-a descoperit că producătorul suedez, renumit pentru ataşamentul său faţă de siguranţă, a minţit în declaraţiile sale anterioare.

Volvo a insistat că mașina nu are senzor de greutate pe scaunul șoferului

XC40, bomba cu ceas a Volvo. Celebrul producător, prins cu minciuna în cel mai mare scandal
Volvo, cel mai grav accident. Sursă foto: piataauto.md

În accidentul norvegian, detaliile tehnice au ridicat semne de întrebare: airbag-ul șoferului nu s-a declanșat, în timp ce al pasagerului da. Familia victimei a cerut o expertiză profundă, care a scos la iveală posibile scurgeri de apă către modulele electronice, cauzând erori în sistemul de frânare și accelerație.

Volvo a negat inițial orice defecțiune și a insistat că mașina nu are senzor de greutate pe scaunul șoferului, ceea ce ar invalida teoria absenței șoferului.

Totuși, dezasamblarea scaunului de către experți independenți a confirmat prezența unui senzor conectat la sistemul CAN Bus, măsurând rezistența de la 0 la 15 ohmi în funcție de prezența ocupantului. Este o descoperire care a pus sub semnul întrebării declarațiile oficiale ale Volvo.

Alte șapte incidente s-au înregistrat în primăvara  acestui an

Acest caz nu este izolat. Proprietari din întreaga lume, inclusiv din Norvegia, au raportat cel puțin șapte incidente similare doar în primele luni ale anului 2025. XC40 Recharge a accelerat brusc, adesea în parcări sau la viteze mici, ducând la coliziuni.

Mulți șoferi, majoritatea în vârstă, au fost inițial acuzați de confuzie între pedale, bazat pe datele din „cutia neagră” a mașinii, care înregistrează accelerația la 100%.

Totuși, experții avertizează că aceste dispozitive înregistrează doar comanda executată, nu sursa ei, o eroare de software ar putea simula o apăsare umană, făcând șoferul să pară vinovat. În SUA, un proces colectiv acuză Volvo că a ascuns un defect în sistemul de control al propulsiei, afectând modelele 2020-2024, cu plângeri de „lurching” și accelerație necontrolată.

Sursă foto: www.autotrader.co.uk

Vrei să critici sau să lauzi ceva? Atunci nu ezita să ne scrii în Comentarii! Exprimă opinia într-un limbaj civilizat!

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre
Stiri parteneri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *