Dincolo de modă, de simpatia pentru un anume designer, femeile din politică transmit mesaje ascunse cu hainele pe care le îmbracă la evenimente. Jachetele lor, căci majoritatea optează pentru aceste piese vestimentare, spun multe. Chiar și cancelarul Germaniei, cunoscut pentru „aspectul ei fără aspect”, are de fapt ceva de spus cu hainele ei colorate, scrie Elle.com.
Există jachete și jachete. Sunt jachete care au ceva de comunicat, pentru că sunt purtate cu intenție premeditată, și sunt acelea care în schimb nu au. Lumea politicii (internaționale) ne-a învățat acest lucru în urmă cu exact un an cu o serie de momente de modă care s-au petrecut unul după altul, începând cu ceremonia de inaugurare a lui Joe Biden în SUA.
Și totuși, în timp ce scena politică din SUA ne-a permis să țesem un scenariu plin de referiri la stilul politizat al Kamalei Harris și al lui Jill Biden în zilele noastre (precum și Melania Trump și Michelle Obama în trecut), ce se întâmplă în Europa este diferit cu Angela Merkel. Cancelarul german se pregătește să părăsească scena, iar un titlu de ziar din Financial Times titrează: „La revedere, blazer”.
Ce mesaje transmit cele mai importante femei politice din America
Gândiți-vă doar la victoria electorală declarată a președintelui american Joe Biden pentru a ne aminti imediat de blazerul pe care l-a purtat Kamala Harris la primul său discurs în calitate de vicepreședinte. „Democrația nu este un stat, este un act”, a spus Kamala Harris, citându-l pe liderul drepturilor omului John Lewis (fost politician american și membru al Camerei Reprezentanților pentru statul Georgia).
Blazerul pe care l-a purtat Kamala Harris în acea zi – într-adevăr, în acea seară – era intenționat alb: dorea să onoreze votul universal și sufragetele al căror activism le garanta femeilor dreptul de vot. Nu a fost singurul blazer de care ne amintim bine la Kamala: câteva luni mai târziu, în ianuarie 2021, vicepreședintele SUA a pozat pentru coperta ediției americane a revistei Vogue purtând – din nou – un blazer care s-a completat cu o pereche de teniși Converse All Star, mai arată sursa citată.
Putem enumera mult mai multe momente memorabile ale femeilor de la putere în blazer: în iunie, jacheta lui Jill Biden (cu mesaj de dragoste inclus) a fost cea care a marcat tendința. Blazerul ei împodobit cu cuvântul „Iubire” ( n.r. – love) a fost imediat pus în contrast cu parka Melaniei Trump care, în acum îndepărtatul 2018, a devenit virală pe net cu mesajul „Chiar nu-mi pasă”, ce era imprimat pe spatele fostei prime doamne a Americii.
„Chiar nu-mi pasă”, a fost interpretat (pe bună dreptate) foarte negativ, pentru că parka a fost purtată în perioada furtunii media la care Donald Trump a fost supus, în urma politicii sale crude de separare a copiilor mexicani de părinţii lor la graniţa cu SUA.
Secretul Angelei Merkel. Cine-i concepe blazerele identice și de ce
Au trecut vremurile elegantelor blazere ale lui Michelle Obama, care, politizate sau nu, aveau ne ofere mai mereu o lecție de stil. Și aici trebuie să luăm în considerare cazul Europei, unde cele mai discutate jachete continuă să fie cele ale Angelei Merkel. „Aspectul ei fără aspect” comunică întotdeauna același mesaj: a te gândi la stil și modă este o pierdere de timp.
Elisabeth Raether și Tina Hildebrandt, jurnaliștii săptămânalului DieZeit, au studiat în detaliu jachetele Angelei Merkel. Așa modeste și monotone cum apar, ele sunt semnate de designerul Bettina Shoebach. Dar, atenție: modelul este mereu același, ceea ce se schimbă este doar culoarea. Și, uneori, froma pe care o ia haina la gât.
Potrivit celor doi jurnalişti ai DieZeit, cancelarul german (în afara funcţiei) doreşte „ca privirea să alunece peste haine fără să lase nicio oportunitate pentru complimente. Jacheta are aceeași funcție, cam ca halatul alb pentru un doctor”.
Prin urmare, nu este de mirare că, după cum confirmă și Corriere.it, Angela Merkel a decis ca toate jachetele sale pe care nu le mai folosește să fie donate ca haine uzate și nu muzeelor. Să ne gândim numai că toate rochiile Reginei Elisabeta sunt expuse în mod regulat pentru valoarea lor istorică excepţională.
Motivul acestei decizii revine în analiza Financial Times: se pare că, în lumea politicii germane, îmbrăcarea la modă este descurajată. „Aici, în Germania, nu avem prea multe vedete de la Hollywood – i-a spus o sursă Mariei Hunstig, directorul de modă al ediției germane Vogue – și ideea de a-ți studia prea mult aspectul îi face pe oameni să pară mai puțin serioși decât sunt”, mai notează jurnaliștii DieZeit.
Sursa foto: Instagram, Yahoo news.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook