Fiscul va demara curând o serie de controale la persoanele care vând produse cu plata ramburs, în funcție de informațiile furnizate de firmele de curierat.
Inspectorii ANAF vor verifica documentele, procedură ce prezintă anumite particularități de care contribuabilii trebuie să țină cont. Nu e prima dată când Fiscul e atent la persoanele fizice ce se ocupă de vânzările online, aceștia fiind atenți de mai mulți anii și vor să afle dacă sunt declarate veniturile obținute și, astfel, plătite taxele și impozitele la bugetul de stat.
17 milioane de transporturi cu plata ramburs
Anul trecut, ANAF le-a impus acestor vânzători, prin ordonanța 67/2022 care a modificat Codul de procedură fiscală, ca toți furnizorii de servicii poștale, inclusiv firmele de curierat să raporteze, într-o declarație pe propria răspundere informații privind livrările de colete cu plata ramburs.
E nevoie să fie scrisă data trimiterii, datele expeditorului, dar și adresa de expediție și livrare, precum și contravaloarea bunurilor. Conform declarațiilor din decembrie până acum, ANAF spune că s-au făcut 17 milioane de transporturi cu plata ramburs. Valoarea se ridică la cinci miliarde de lei. Pentru o parte din acestea, nu s-au făcut raportări fiscale.
Sunt luați la puricat românii cu venituri de peste 500.000 de lei
Pentru început, vor fi verificați românii care au venituri de peste 500.000 de lei, stabilite conform datelor oferite de curieri. Aceștia vor avea parte de controale la sediul autorității și se va finaliza totul cu decizii de impunere. Cei cu venituri mai mici vor primi, deocamdată, notificare de conformare din partea Fiscului, dar e posibil să aibă parte și de controale.
Ce trebuie să știe persoanele fizice
Dacă vânzătorii online nu știu ce obligații au, ar fi bine să contacteze autoritățile, pentru a nu se trezi cu situații greu de gestionat. De asemenea, contribuabilii trebuie să știe și ce drepturi au și să acționeze atunci când este cazul.
După ce primiți o notificare de la ANAF prin care vi se solicită documente și explicații privind veniturile, aveți la dispoziție 30 de zile să rezolvați problema. E posibil ca la cerere, termenul să fie prelungit. Deciziile de impunere pot fi contestate în termen de 45 de zile de la comunicare.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook