Spectacolul aniversar de 20 de ani al designerilor pasionați de ecologie Vin + Omi va include o colecție realizată împreună cu însuși Regele Marii Britanii, Charles. Cu un diagnostic care îi provoacă îngrijorări, acesta a decis să nu lase lucruri nefăcute și s-a lansat în modă, anul acesta.
Este un demers destul de neobișnuit pentru membrii familiei regale, care, de regulă, se limitează la a avea designeri preferați. Primele piese create cu ajutorul Regelui tocmai au fost prezentate la Săptămâna Modei de la Londra. În plus, el s-a implicat direct în designul unui accesoriu de modă care a și fost pus în vânzare și s-a epuizat rapid.
Regele Charles își lasă amprenta la Săptămâna Modei de la Londra
Ținute avangardiste realizate din plante culese de pe domeniile regale au fost prezentate pe podium pe 13 septembrie, în cadrul spectacolului Vin + Omi, care a deschis Săptămâna Modei de la Londra. Colecția a prezentat o retrospectivă a creațiilor brandului din ultimele două decenii.
Hainele au fost realizate din materiale care au inclus plante precum urzici, castane, pătrunjel sălbatic, brusture și in. Toate aceste vegetale, transformate în textile, au fost culese din grămezile de compost de la Sandringham, Highgrove și Castelul Mey. Colecția a fost prezentată de olimpici, vedete britanice de televiziune și modelul american Josie Stevens, printre alții.
Deși colaborarea dintre duo-ul avangardist și Regele Charles pare, la prima vedere, de domeniul fantasticului, cei trei au devenit prieteni de-a lungul ultimilor cinci ani, împărtășind o legătură profundă în ceea ce privește protejarea mediului. Regele nu doar că a oferit resurse, dar a fost și un mentor pentru cei doi creatori.
„Să colaborezi cu Charles nu este ca și cum ai colabora cu altcineva”, a spus Vin, unul dintre cofondatorii brandului, într-un interviu exclusiv pentru revista *People*, înaintea show-ului care a avut loc în clădirea Kensington din Londra. „Îl ascultăm cu adevărat, pentru că știe de un milion de ori mai multe lucruri decât noi. El deschide calea”, a mai dezvăluit acesta despre relația cu Regele.
Expoziție de modă la castelul Kensington
După ce i-a cunoscut pe designeri la un eveniment găzduit de British Fashion Council în 2018, Charles le-a oferit o invitație deschisă de a explora grădina sa și de a vedea ce pot transforma în țesături sustenabile. De atunci, au urmat mai multe colaborări și întâlniri, precum și scrisori de susținere.
De fapt, la ultima întâlnire, Regele le-a arătat designerilor reședința sa din Norfolk, de pe Domeniul Sandringham, unde 26 de creații Vin + Omi sunt expuse deja în cadrul expoziției „Deșeurile grădinilor Regale pentru viitorul modei”.
„Nu văzuserăm expoziția, așa că a fost prima dată pentru noi trei, plimbându-ne și privind fiecare rochie. A petrecut mult timp lângă fiecare dintre ele”, a adăugat designerul. „Voia să le atingă pe toate și am petrecut peste o oră împreună privind ce am realizat cu toate materialele sale vegetale. Era încântat!”
Charles, implicat în crearea unei eșarfe
Deși s-au întâlnit cu el la doar două luni după ce monarhul fusese diagnosticat cu cancer la începutul acestui an, atât Vin, cât și Omi au fost bucuroși să-l vadă în stare bună. „Deși se recupera după sperietura cu cancerul, era foarte bine. Încă este plin de viață, agil și fericit. A fost o plăcere să-l vedem atât de bucuros”, a spus designerul.
Considerați pionieri ai modei, Vin și Omi nu își vând niciodată creațiile unice, care ajung adesea în colecții ale muzeelor, cum ar fi Victoria and Albert Museum (V&A) din Londra. Rareori colaborează cu alte branduri, dar au făcut o excepție pentru Rege în această vară.
Împreună cu Regele Charles au creat o eșarfă inspirată din moda mamei sale, Regina Elisabeta. „Am creat o eșarfă pentru magazinul de suveniruri de la Sandringham, pe care Regele a aprobat-o din trei variante propuse”, dezvăluie Vin. „Am privit fotografii cu eșarfele regretatei Regine și am decis că trebuie să fie florală și colorată”, a mai detaliat acesta. Eșarfa, care costa 85 de lire sterline, s-a epuizat la scurt timp după ce a fost pusă în vânzare. Eșarfa creată împreună cu regele a fost produsă într-o serie limitată la doar 100 de exemplare.
Sursa foto: Instagram, Marie Claire
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook