Testul celui mai mare club auto din Europa dezvăluie cele mai sigure scaune auto pentru copii și pericolele modelelor low-cost
În timp ce modelele premium demonstrează excelență prin inovație și protecție reală, categoria scoicilor pentru bebeluși dezamăgește, iar două scaune ieftine Chipolino Olympus i-Size și Reecle 360 (ZA10 i-Size) au eșuat lamentabil, punând în pericol viețile copiilor. Ce mai spune testul ADAC octombrie 2025.
Publicat de cel mai mare club auto din Europa, Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC), în colaborare cu Stiftung Warentest și alte organizații europene precum ÖAMTC (Austria) sau TCS (Elveția), testul a evaluat 17 modele.
E vorba de șase scoici pentru nou-născuți și 11 scaune pentru copii mai mari. Criteriile au fost foarte stricte și se referă la siguranță la impact, ergonomie, ușurință de utilizare, emisii de substanțe toxice și compatibilitate cu vehiculele.

Cinci dintre cele 17 scaune pentru copii testate au primit calificativul „bun” în testul actual al ADAC, iar nouă modele au primit calificativul „satisfăcător”. Trei scaune pentru copii au picat testul, primind calificativul „insuficient” din partea ADAC.
Cu nota 1,8, un model a obținut cel mai bun rezultat general: scaunul înălțător Britax Römer Kidfix Pro pentru copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 12 ani. Acest scaun pentru copii este omologat pentru o înălțime de 100 până la 150 de centimetri.
Scaunul pentru copii Reecle 360 (ZA10 i-Size) a picat testul de coliziune cu manechinul fixat în sens invers direcției de mers.
Părinții ar trebui să evite două scaune auto: modelele Reecle 360 (ZA10 i-Size) și Chipolino Olympus i-Size au prezentat deficiențe grave de siguranță la testul de coliziune și au picat testul ADAC pentru scaune auto pentru copii, primind calificativul „insuficient”.
Aceste modele sunt omologate pentru nou-născuți până la vârsta de 12 ani. Potrivit informațiilor oferite de www.adac.de, un rezultat deficitar a obținut și scaunul pentru copii Maxi-Cosi Nomad Plus (omologat pentru copii cu vârsta cuprinsă între un an și jumătate și patru ani).
În materialul de acoperire al acestui scaun pentru copii s-a detectat o concentrație prea mare de poluant PFAS, care depășește limita maximă stabilită de UE. În 2025, cu actualizări metodologice (inclusiv teste PFAS pentru substanțe toxice), testul ADAC arată un progres: majoritatea modelelor depășesc normele legale.
Rezultatele testului ADAC pentru scaune auto pentru copii din toamna anului 2025. Sursă foto: www.adac.de
Vrei să critici sau să lauzi ceva? Atunci nu ezita să ne scrii în Comentarii! Exprimă opinia într-un limbaj civilizat!
Jurnalistă cu peste 20 de ani de experiență, a debutat ca redactor la cotidianul Tineretul Liber, apoi a contribuit la dezvoltarea altor proiecte. A scris pentru „Evenimentul Zilei”, „Curentul”, „Monitorul de București”, revistele „Felicia” și „Taifasuri”. Din anul 2021 este activă pe site-ul Rețete și Vedete. La toate publicațiile enumerate a publicat articole pe actualitate, lifestyle, monden, medicină naturistă, sănătate, reportaje, religie, horoscop, editoriale.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook