Simona Ionescu / Redactor Șef

Ultimele cuvinte ale pilotului înainte de tragicul accident aviatic din Brazilia. 62 de pasageri și-au pierdut viața

Ultimele cuvinte ale pilotului înainte de tragicul accident aviatic din Brazilia. 62 de pasageri și-au pierdut viața
Un avion de pasageri care transporta 62 de persoane s-a prăbușit vineri, 9 august, în afara orașului São Paulo. În urma accidentului aviatic, toți pasagerii au murit. Care au fost ultimele cuvinte ale pilotului.

Imagini dramatice care circulă pe social media au arătat căderea avionului și fuselajul său distrus în flăcări la sol. Care au fost ultimele cuvinte ale pilotului înainte de accidentul aviatic de pe 9 august 2024.

Aeronava s-a prăbușit în zona rezidențială Vinhedo, unde locuiesc peste 80 000 de persoane

Anchetatorii au descoperit cutia neagră a avionului, ceea ce înseamnă că „transcrierea completă” din înregistratorul de voce al aeronavei VoePass care s-a prăbușit vineri (9 august) este acum accesibilă. Avionul transporta 62 de persoane, se pare 58 de pasageri și patru membri ai echipajului, în timp ce călătorea de la Cascavel, în Parana, la Guarulhos, în São Paulo.

S-a raportat că aeronava s-a prăbușit în zona rezidențială Vinhedo, unde locuiesc peste 80 000 de persoane. Pompierii din São Paulo s-au deplasat de urgență în oraș la scurt timp după incident și, din fericire, nimeni de la sol nu a fost rănit.

Avionul zbura la 17.000 de picioare înainte de a se prăbuși

S-a aflat ulterior că, potrivit site-ului de urmărire a zborurilor Flightradar24, avionul turbopropulsor ATR-72 a părăsit Cascavel la ora locală 11:56, dând ultimul semnal aproximativ o oră și jumătate mai târziu.

Site-ul a constatat, de asemenea, că avionul zbura la 17.000 de picioare înainte de a se prăbuși, iar o avertizare de „givraj sever” a fost trimisă la o altitudine cuprinsă între 12.000 și 21.000 de picioare. Potrivit Sky News, problemele de givraj pot reduce forța de tracțiune a unui avion, reducând astfel portanța și crescând rezistența la înaintare.

„Speriată” de zborul „avionului vechi”

Un pasager aflat la bord a trimis un selfie părinților săi înainte de decolare, împărtășind îngrijorarea sa față de „avionul vechi”, care a făcut-o să se simtă „speriată de acest zbor”, înainte de prăbușirea fatală a aeronavei. Imaginile difuzate online arată avionul coborând cu viteză, nu în picajul așteptat, ci mai degrabă învârtindu-se complet fără control înainte de a se prăbuși.

„Avionul are nevoie de mai multă putere”

Pilotul Danilo Santos Romano. Sursă foto: LinkedIn

Motivul prăbușirii sale este încă necunoscut, deși descoperirea cutiei negre a avionului ar fi dezvăluit ceea ce piloții ar fi spus înainte de tragicul incident. Potrivit transcrierii, atât pilotul, cât și copilotul au observat o pierdere accentuată de altitudine cu doar un minut înainte de prăbușire, conform postului local de televiziune Globo, care a citat pe 14 august persoane anonime din cadrul anchetei.

Înregistrarea de două ore ar fi arătat că cel care era copilot, Humberto de Campos Alencar e Silva, l-a întrebat pe pilotul Danilo Santos Romano: „Ce se întâmplă?” De asemenea, Silva ar fi spus că avionul are nevoie de „mai multă putere” pentru a se stabiliza.

Președintele brazilian a cerut locuitorilor țării „un minut de reculegere”

În urma accidentului, președintele brazilian Luiz Inácio Lula da Silva a declarat într-o înregistrare video prin intermediul CNN: „Aș dori ca toată lumea să se ridice în picioare pentru a putea păstra un minut de reculegere, deoarece un avion tocmai s-a prăbușit în orașul Vinhedo, în São Paulo, cu 58 de pasageri și patru membri ai echipajului și se pare că toți au murit”.

Directorul de operațiuni al VoePass, Marcelo Moura, a declarat că, deși exista un avertisment de gheață, aeronava se afla într-o „fereastră acceptabilă”.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre