Țeapa secolului? Proprietarii de mașini electrice, arși la buzunare de un „plin”. Cât costă încărcarea făcută acasă

Țeapa secolului? Proprietarii de mașini electrice, arși la buzunare de un „plin”. Cât costă încărcarea făcută acasă
Scumpirea energiei îi afectează și pe cei cu mașini electrice. Un ”plin” la un BMW poate ajunge până la 1.100 de lei. Cozi imense s-au format recent în parcarea subterană de la mall, iar șoferii au așteptat ore întregi pentru a-și încărca mașina gratis.

Bucureștenii cu Tesla au stat la coadă, noaptea, în parcarea subterană de la mall, ca să-și încarce mașinile electrice gratis, asta în timp ce, un „plin” la un BMW electric poate ajunge până la 1.100 de lei!

Într-una din seri s-a format o aglomerație de nedescris în fața supercharger-ului din parcarea mall-ului Promenada pentru a-și încărca vehiculele gratuit.

Conform unei simulări Newsweek, pentru un BMW iX Xdrive50, cu o baterie de 105,2 kWh, plinul făcut acasă pornește de la 72 lei la Hidroelectrica.

Cu „Enel Fix Relaxat” (5,30 lei/kWh) ajunge la 557 lei, cu „E.ON Cool Electric” (2,93 lei/kWh) la 308 lei, cu „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh) la 480 lei și la, atenție, 1.169 lei la We Power Team SRL (11,11 lei/kWh), mai scrie sursa citată.

Cine plătește prețul plafonat

O mașină complet electrică are un consum mediu de 25 de kw la suta de kilometri. La o estimare de 1.000 km lunar, proprietarul are nevoie de 250 de kw. Dacă aceștia se adaugă la factura de curent de acasă, îi scad șansele să se încadreze în plafon.

Doar cei care au un consum mediu lunar de până la 255 de kWh vor mai plăti preț plafonat. Concret, vor achita în continuare 68 de bani dacă se încadrează în 100 kwh pe lună sau 80 de bani, dacă au un consum între 100 și 255 kWh.

La un consum de până la 300 kw, diferențiat de la 255 este taxat cu tariful din contract, iar dacă depășim 300 kw, vom plăti prețul întreg pe tot consumul.