Tot ce trebuie să știți despre Vitamina C, leacul suprem pentru multe, inclusiv anti-mahmureală

Tot ce trebuie să știți despre Vitamina C, leacul suprem pentru multe, inclusiv anti-mahmureală
Benefică pentru sistemul imunitar, pentru sănătatea mintală, dar şi pentru piele, vitamina C este denumirea sub care este cunoscut acidul ascorbic. Ceea ce probabil nu știați este că face adevărate minuni dacă vă simțiți mahmuri, după o petrecere pe cinste. O să vă spunem și cum să o folosiți.

Vitamina C se găseşte în numeroase alimente şi este totodată vândută ca supliment alimentar. Este un nutrient esențial pentru organism. Acidul ascorbic contribuie la producerea unor neurotransmiţători şi repară ţesuturi. Compusul a fost descoperit în 1912, iar abia după 16 ani a fost izolat. A mai fost nevoie de cinci ani, ca să se producă primul comprimat.  În anul 1933, vitamina C a devenit prima vitamină produsă în mod artificial sau chimic.

De ce e bine să luăm vitamina C

E perioada virozelor săptămânile acestea, de aceea e bine de știut că administrarea de vitamina C poate fi de un real ajutor în a vă feri de probleme.  Cea mai cunoscută proprietate a vitaminei C este capacitatea sa de a ne feri de răceli. Există și alte beneficii asociate: reduce tensiunea arterială, contribuie la sănătatea pielii întrucât o protejează de deteriorările oxidative provocate de expunerea zilnică la poluare, căldură şi lumină.

Se recomandă o cură uzuală de un milligram zilnic, mai ales în cazul persoanelor care fumează. În plus, vitamina C e utilă dacă sunteți mahmuri. O doză mărită de vitamina C vă va pune rapid pe picioare. Pentru a preveni astfel de stări, puteți administra înainte de culcare.

Moduri naturale de a consuma vitamina C

Vitamina C este considerată unul dintre cei mai importanţi nutrienţi oferiţi de alimentaţie. Lipsa acesteia duce la îmbolnăvirea de scorbut, boală descrisă de medicul britanic Sir Thomas Barlow în secolul al XIX-lea, dar cunoscută încă din timpul lui Hipocrate. Oamenii au fost conştienţi din cele mai vechi timpuri de beneficiile pentru sănătate ale consumului de alimente bogate în vitamina C.

Există numeroase modalităţi de a suplimenta aportul de vitamina C fără a  da banii pe suplimente alimentare. Printre alimentele cu cel mai ridicat conţinut de vitamina C se numără pepenele cantalup, sucurile de lămâie şi de fructe, kiwi, ananas, papaya, mango şi fructe de pădure cum ar fi merişoare, afine, zmeură şi căpşuni. Există şi numeroase legume bogate în vitamina C printre care conopida şi broccoli.