Trei rețete vegane pentru o vară ușoară

Trei rețete vegane pentru o vară ușoară
Suntem ceea ce mâncăm, dar prea puțini ținem cont în mod real de acest lucru, și ne preocupăm de alimentație abia atunci când anumite boli și-au făcut apariția. O idee interesantă pentru cei care vor să arunce o privire spre o dietă mai puțin obișnuită, e să abordeze stilul vegan.

Raw vegan înseamnă crud. Bucătăria raw presupune faptul că mâncarea nu este gătită. Mai exact, în timpul preaparării, alimentele nu depășesc temperatura de 42 de grade Celsius, deoarece, spun adepții dietei, orice aliment a cărui temperatură trece acest prag, își pierde enzimele, vitaminele și nutrienții.

Nutriționiștii spun că practic nu există niciun dezavantaj pentru cei care aleg să consume hrană ”vie”, negătită. Din contra. Vor mânca în principal legume, fructe și zarzavaturi. Alimentele crude au o mai mare valoare nutritivă, ajută la detoxifierea organismului și la o digestie mai rapidă.

De asemenea, alimentele în stare naturală aduc corpului substanțe cu adevărat hrănitoare, oxigenează și hidratează celulele corpului. Alimentaţia raw vegan furnizează astfel toţi macro şi micronutrienţii necesari vieții – de la proteine la acizi graşi esenţiali, minerale, vitamine şi până la zaharuri simple. Alimentele crude sunt bogate și în enzime, care, altfel, dispar în momentul gătirii. Vă prezentăm un exemplu de meniu raw vegan.

Rețetă. Supă gazpacho

Ingrediente: 2-3 roșii, 1/4 țelină mică, un castravete mic, 1 ardei capia, 1/2 ceapă mică, 1 cățel usturoi, sare, piper, busuioc.

Mod de preparare: Țelina, castravetele, usturoiul, ceapa și ardeiul pun în blender. Roșia se crestează cu cutțtul (un x) în vârf și se dă pe răzătoarea mare (coja va rămâne în mână). Se adaugă și roșia rasă în blender  și se mizxează tot până devine o supă groasă. Se condimentează și se servește rece cu o lingură de ulei de măsline deasupra și cuburi de gheață, vara.

Rețetă. Pate aromat din caju

Ingrediente: 150 g nuci caju, 100 g semințe crude de floarea soarelui hidratate cu 12 ore înainte, 1 cățel de usturoi, o lg suc de lămâie, sare roz, 4 roșii deshidratate în ulei, frunze proaspete de busuioc, apă plată.

Preparare: Caju-ul se pune în blender cu apă cât să îl acopere, se proceseaza 2 -3 minute până când totul se transformă în cremă. Apoi se adaugă semințele de floarea soarelui, sucul de lămâie și sarea. Crema astfel obținută se lasă la frigider. Busuiocul și roșiile se adaugă în momentul servirii.

Rețetă. Baigli raw vegan cu mac

Ingrediente: 300g nuci caju, 50 g miere, 20 g ulei de cocos, un baton de vanilie (blat); 200 g mac, 100 g miere, coajă rasă de portocală bio.

Preparare: Cele 300 de grame de caju se amestecă (în blender) cu mierea, uleiul de cocos și miezul batonului de vanilie. Crema se obține amestecând celelalte ingrediente. Se întinde blatul, peste se pune crema și se rulează totul și se lasă la frigider cel puţin o oră înainte să fie servit.

Sursa foto: Pixabay / Simaah