Trucuri neștiute ca să alegeți un pepene copt și bun

Trucuri neștiute ca să alegeți un pepene copt și bun
Pepenele este cel mai căutat fruct în toiul verii și un desert extraordinar. Pentru a-l alege pe cel mai copt, e nevoie să știți câteva trucuri.

Nimeni nu refuză o felie de pepene delicios, dar sunt momente în care după ce-l achiziționăm, constatăm că nu e ceea ce ne-am dorit. Cum să cumpărăm un pepene bun.

Trucuri neștiute ca să alegeți un pepene copt. Cum trebuie consumat ca să nu-și piardă proprietățile

Nimic nu se compară cu un pepene dulce şi rece într-o zi toridă de vară, dar pentru a ne putea bucura de beneficiile pe care acesta le aduce organismului, trebuie, în primul rând, să fim atenți de la cine îl cumpărăm. Pont! Pepenii românești sunt mult mai gustoși decât cei importați.

Faceți un mic dop

Exact ca în copilărie, cereți vânzătorului să vă facă un mic dop și gustați dacă vă e pe plac. Dacă pepenele e forțat cu chimicale să se coacă, atunci nu va avea aspect roșu și nu va fi nici dulce la gust. De asemenea, trebuie să priviți cu atenție semințele și să nu cumpărați nimic dacă acestea sunt albe.

Mâncați pepene pe stomacul gol

Specialiștii vă recomandă să mâncați pepene pe stomacul gol, nu după ce ați consumat înainte orice alt fel de produse. Dacă preferați să-l mâncați după masă, vă puteți confrunta cu arsuri la stomac și digestia va fi îngreunată, în plus poate să apară senzația de balonare și disconfort abdominal.

Bunicile noastre obișnuiau să consume pepene cu pâine. Specialiștii nu recomandă acest lucru, pentru că vă poate produce diaree și flatulență. De asemenea, evitați să mâncați pepene seara, la culcare, iar acest lucru este valabil mai ales la persoanele care suferă de colon iritabil.

Dieta cu pepene roșu se ține doar două săptămâni

Având un conținut de apă de 95%, pepenele verde este recomandat persoanelor care vor să dea jos câteva kilograme. În acest sens, se recomandă o dietă dar doar de două săptămâni. Tot pepenele roșu este indicat celor cu probleme renale și biliare, boli cardiovasculare, reumatism, constipație, acnee, boli de piele, artrită, ateroscleroză, gută, osteorporoză. Nu în ultimul rând, reduce colesterolul și previne formarea de pietre la vezica urinară.

Sursă foto: antena3