Simona Ionescu / Redactor Șef

Adio cozi, nervi, timp pierdut! În sectorul 4 se desființează ghișeele

Adio cozi, nervi, timp pierdut! În sectorul 4 se desființează ghișeele
Toate taxele și impozitele datorate bugetului local se vor putea plăti din orice colț al lumii, fără nervi și fără cozi la ghișee. Se întâmplă, în sfârșit, și în țara noastră, în sectorul condus de primarul Daniel Băluță. Acolo, bucureștenii nu mai trebuie să stea cocoșați pe la ghișee.

O veste foarte bună vine din Sectorul 4 al Capitalei: se desființează ghișeele, de la 1 ianuarie 2022. Toate plățile se vor face exclusiv online, prin ordin de plată sau la aparatele SelfPay.

Adio cozi, nervi, timp pierdut! În sectorul 4 se desființează ghișeele

În sectorul 4 din Capitală, se desființează ghișeele de la 1 ianuarie. Nu vor mai fi cozi, nervi și funcționari acri.

Sectorul 4 devine prima administrație locală din România care elimină definitiv statul la coadă, nervii, aglomerația și timpul pierdut.  De la 1 ianuarie 2022, toate plățile se vor face exclusiv online, prin ordin de plată sau la aparatele SelfPay. Pentru asta contribuabilii din Sectorul 4 vor avea la dispoziție un nou instrument de plată online, pe lângă cele cunoscute deja.

Noua metodă va putea fi folosită începând cu data de 1 ianuarie 2022, la adresa http://taxeimpozite.ps4.ro. Primăria Sectorului 4 are o nouă platformă electronică, http://start.ps4.ro.

Accesul în această platformă se va face pe baza unui cont unic de identificare, atribuit de autoritatea locală a Sectorului 4 fiecărui deținător de rol fiscal de pe raza sectorului. Contul va fi comunicat fiecărui cetățean în parte, până la sfârșitul acestui an, printr-o scrisoare trimisă la adresa de domiciliu. În scrisoare, se vor regăsi toate informațiile necesare referitoare la utilizarea contului. O dată cu epistola, va fi trimisă și o decizie de impunere prin care se va comunica valoarea totală a taxelor și impozitelor datorare bugetului local pentru anul 2022.

Locuitoriii din Sectorul 4 vor avea la dispoziție 30 de aparate SelfPay, destinate exclusiv pentru plata taxelor și a impozitelor locale. Aparatele vor fi amplasate în cele mai aglomerate zone comerciale de pe raza Sectorului 4

Ce vor face cei care nu pot plăti online

Persoanele care întâmpină dificultăți cu plățile online vor fi sprijinite. Acestea vor avea la dispoziție 30 de aparate SelfPay, destinate exclusiv pentru plata taxelor și a impozitelor locale. Aparatele vor fi amplasate în cele mai aglomerate zone comerciale de pe raza Sectorului 4. Zece dintre acestea vor fi montate în Grand Arena, la parter și la etajul 1.

Restul aparatelor se vor regăsi în următoarele locații: Sun Plaza, Piața Progresul, Piața Apărătorii Patriei, Piața Sudului, Piața Covasna, Metro Berceni, Auchan Berceni, Selgros, Carrefour, Hornbach. Vor fi aparate și în benzinării și supermarket-uri de pe raza sectorului. În total, vor fi 30 de aparate de acest fel.

Automatele sunt amplasate în interiorul spațiilor comerciale, iar oamenii nu vor mai fi nevoiți să stea la coadă afară, în frig.

Toate aceste aparate vor fi asistate zilnic de angajați ai Primăriei Sectorului 4. Aceștia îi vor ajuta pe cei ce nu sunt familiarizați cu acest sistem de plată să își achite dările. Automatele utilizează o tehnologie foarte simplă și ușor de folosit.

Contribuabilii (persoane fizice/juridice) se identifică în baza de date cu ajutorul CNP/CUI. Află ulterior valoarea datoriilor și aleg să facă plățile integral sau parțial. De precizat că toate cele 30 de aparate ale autorității locale sunt configurate să elibereze restul în bani.

Birou unic pentru locuitorii Sectorului 4

Digitalizarea administrației Sectorului 4 nu vizează doar plata online a taxelor și impozitelor. Acte pentru mașini sau proprietăți, certificate și autorizații de construire, documente necesare autorizării comerciale sau schimbarea cărților de identitate se fac online.

Vor putea fi posibile prin intermediul aceluiași cont unic, atribuit fiecărui cetățean în noul sistem electronic al Sectorului 4. În ajutorul celor care nu reușesc să folosească din start această modalitate se înființează ”Centrul de interacțiune cu cetățenii Sectorului 4”. Este amenajat în Mall Grand Arena, la etajul 1, oferind condiții moderne și civilizate. Centrul va avea 16 birouri specializate, unde angajații Primăriei îi vor consilia pe cetățeni în eliberarea actelor pe care aceștia le solicită.

Pentru evitarea aglomerației, oamenii vor avea posibilitatea să se programeze online, telefonic la 021.9441 sau la recepția Centrului din Grand Arena.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre