În această perioadă suntem expuși la tot felul de viruși, iar vremea se răcește, de la o zi la alta, făcând respirația dificilă. Putem să ne ajutăm plămânii să rămână sănătoși printr-o metodă simplă.

Alimente pentru sănătatea plămânilor

Alimentele pe care le consumăm pot juca un rol important în determinarea sănătății plămânilor. Adăugați în alimentație aceste alimente bogate în vitamina A pentru a combate efectele poluării și pentru a vă păstra plămânii sănătoși, scrie doctorulzilei.ro.

Alimentele bogate în antioxidanți ajută la eliminarea toxinelor pe care le inhalăm în fiecare zi. Există multe tipuri de alimente bogate în nutrienți care vă pot ajuta plămânii să se comporte mai bine, iar alimentele bogate în vitamina A sunt cele mai bune.

Potrivit unui studiu publicat în revista „Nutrients”, „deficiența cronică a vitaminei A a fost asociată cu modificări histopatologice ale mucoasei epiteliale pulmonare care perturbă fiziologia pulmonară normală predispunând la disfuncții tisulare severe și boli respiratorii”.

Morcovi. Potrivit Institutului Național de Nutriție, 100 g de morcovi conțin 8840 micrograme de vitamină A. Odată cu instalarea frigului putem folosi morcovul în diferite combinații: crud, suc, prăjituri, salată, sandwich-uri și multe alte mâncăruri.

Legume cu frunze verzi. Spanacul, varza, broccoli și multe altele astfel de legume verzi sunt surse excelente de vitamina A.

Peștele. Peștele este o alegere bună pentru a vă oferi plămânilor necesarul de vitamina A. Fie că îl pregătiți pe grătar, îl fierbeți sau îl gătiți la abur, peștele este o sursă importantă de vitamina A ce trebuie servit în fiecare sezon.

Dovleac. Oferă o cantitate bună de alfa-caroten, un carotenoid care se transformă în vitamina A. Puteți obține 2100 micrograme de nutrient de vitamina A din porția de 100 de grame de dovleac, conform Institutului Național de Nutriție.

Roșii. Conține o mulțime de vitamina A și beta-caroten antioxidant care ajută la eliminarea toxinelor și la combaterea radicalilor dăunători prezenți în aerul poluat.

Ouă. Majoritatea dintre noi mâncăm ouă aproape în fiecare zi, dar evităm gălbenușurile pentru conținutul ridicat de grăsimi. Oul întreg, inclusiv gălbenușul de ou, este o sursă foarte bună de vitamina A.


Plăcintă cu jumătăți  de mere. Neobișnuit și delicios!

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri