Pasajul giratoriu suspendat va avea un impact major asupra circulației din zonă din momentul în care va fi funcțional. El este situat la intersecția cu DN4 – Șoseaua Olteniței. Conform anunțului reprezentanților Asociației Pro Infrastructura, Pasajul Olteniței va fi gata în două săptămâni. Deja au apărut primele imagini cu primul obiectiv rutier important care va fi inaugurat în 2023.
„Pasajul, care de fapt este o reconfigurare majoră a intersecției dintre DNCB și DN4 la ieșire din Popești-Leordeni, se află pe ultima sută de metri. Antreprenorul (Itinera) poate fi gata cu deschiderea circulației în perioada 20-25 aprilie, cel mai târziu până la aglomerația de 1 Mai”, se arată într-o postare apărută pe pagina de Facebook Asociația Pro Infrastructură.
Bucureștenii mai au însă de așteptat până la finalizarea pasajului de la Berceni, aflat la intersecția DNCB – DJ401 pe șoseaua Berceni. Aici au existat o serie de probleme în găsirea soluțiilor tehnice de către constructori (Trameco-Erbașu). Însă, dacă lucrările se vor desfășura susținut, și acest pasaj va fi gata de inaugurare cel târziu la finalul lunii iunie.
„Împreună, cele două girații suspendate rezolvă mare parte din conflictele de trafic din zonă, prin dublarea DNCB pe 4 kilometri între DJ401 și DN4 și prin conectarea mult mai bună a celor două radiale la centură.
După ce va fi gata și Autostrada A0 între DN6 și DN4, perfect fezabil până în decembrie 2023, ocolirea Capitalei prin sud va primi un balon de oxigen după mult prea mulți ani de chin, înjurături și accidente”, mai scriu cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Giratoriile suspendate, cele mai eficiente elemente de infrastructură rutieră
Conform specialiștilor în infrastructură rutieră, giratoriul suspendat este cel mai practic tip de pasaj. Aceștia spun că ar trebuit implementat pe întreaga centură a Capitalei, deoarece aceasta este situată în apropierea căii ferate de centură. Prin urmare, orice pasaj trebuie să faciliteze trecerea traficului peste calea ferată și, în egală măsură, să ofere mai multe direcții de trafic.
Aceste pasaje giratorii suspendate vor oferi șoferilor posibilitatea de a se deplasa în orice direcție fără a se intersecta cu calea ferată, fiind eliminate astfel trecerile la nivel. Momentan, există patru pasaje giratorii suspendate planificate pentru Centura Capitalei. Pasajul Domnești a fost deja finalizat și deschis, iar pasajele Berceni și Oltenița sunt în construcție, ultimul urmând să fie finalizat în scurt timp, încă de luna aceasta.
Pe de altă parte, lucrările de la pasajul Cernica au fost suspendate după ce constructorul italian nu a reușit să-și mobilizeze echipa pe șantier timp de doi ani.
Sursa foto: Facebook
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook