Ce sunt Edamame și cum se mănâncă alimentul pe care-l consumă Loredana Groza ca să arate mereu tânără

Ce sunt Edamame și cum se mănâncă alimentul pe care-l consumă Loredana Groza ca să arate mereu tânără
Chiar dacă numele sună puțin ciudat, nu e vorba de nimic prea exotic. Edamame sunt, de fapt, păstăi de soia verde, care au nu atins maturitatea.

Păstăile și boabele de edamame sunt considerate o minune în bucătărie, și asta datorită multiplelor proprietăți nutritive și beneficiilor pe care le aduc sănătății. Edamame sunt, de fapt, păstăi de soia verde, imatură. Acestea se pot culege doar câteva zile pe an, înainte ca fructele să se maturizeze.

Chiar dacă nu sunt extrem de populare ( încă) în România, ele se găsesc, congelate sau proaspete, în hipermarketuri. Există două variante: păstăi cu boabe sau doar boabele verzi. Loredana Groza preferă edamame servite sub formă de păstăi și știe restaurantele unde se prepară.

Cum se prepară edamame

Păstăile de edamame sunt fibroase și tari, nu se mănâncă, însă boabele sunt fragede în interior, cu un înveliș crocant. Gustul lor este asemănător celui de nucă. Pentru a se consuma, păstăile de edamame pot fi fierte sau gătite la abur, în apă sărată.

Timpul de fierbere este de aproxomativ 1-3 minute pentru boabele mici de edamame și până la 6-8 minute pentru cele mai mari. Edamame pot fi mâncate simple sau în diverse combinații. Le puteți găti așa cum faceți fasolea verde, păstăi.

Miracol pentru sănătate

Edamame sunt o sursă importantă de nutrienți. Ele conțin proteine, fibre, acizi grași omega 3 și omega 6, vitamina A, vitamina C, vitamina K, vitamine din grupa B-urilor (B1, B2, B3, B5), magneziu, potasiu, zinc, fosfor. Nutriționiștii arată că, o singură ceașcă de edamame conține 12 grame de proteine. Este cunoscut faptul că soia verde este o proteină vegetală completă. Aceasta conține toți cei nouă aminoacizi care se regăsesc și în sursele de proteină animală. În plus, ajută sistemul imunitar datorită vitaminelor, antioxidanților și mineralelor.

Edamame sunt utile și în cazul diabeticilor. Ele îmbunătățesc nivelul insulinei și țin sub control nivelul de zahăr din sânge.  De asemenea, ajută digestia, dar mențin și sănătatea plămânilor, conform unor studii recente. Nu în ultimul rând, edamame conțin genisteină, cu rol antiinflamator, ideală pentru a reduce afecțiunile de la nivelul tractului respirator inferior. Vitaminele și mineralele precum fosforul, calciul, fierul, vitamina K, vitamina E, favorizează dezvoltarea sănătoasă a oaselor.

Cea mai simplă rețetă cu edamame

100 de grame de edamame conține 121 kilocalorii. Cea mai simplă modalitate de a prepara edamame este fierbea acestora, în puțină apă sărată. Astfel devin o garnitură sau o gustare delicioasă, hrănitoare și sănătoasă. Păstăile se fierb, se scurg de apă și se servesc curățate de teacă. Se condimentează cu sare și piper, după gust.

De asemenea, boabele de edamame pot fi adăugate în supe și ciorbe, dar și în risotto. Din ele se poate prepara și o delicioasă mâncare sau salată cu usturoi, cum am mai spus, pe principiul gătirii fasolei verzi.

Sursa foto: Instagram, Pixabay