Carnea este este cea mai bună sursă de fier și vitamina B12, ajută la dezvoltarea mușchilor puternici și susține dezvoltarea oaselor, oferind totodată energie de lungă durată. Pe de altă parte, roșia, pe lângă faptul că este aliment plin de beneficii pentru sănătate este un depozit de vitamine și minerale esențiale – vitamina C, B9 și K, potasiu și licopen – un antioxidant puternic și cel care este responsabil de culoarea sa roșie.

Ingrediente

600 – 700 gr carne tocată de vită/pui/porc/curcan, 1 ceapă mare, 2 felii pâine, suc de roșii – 200 ml (proaspăt sau conservă), 2 linguri ulei de floarea-soarelui, 1 vârf linguriță busuioc (pentru pui/curcan) sau oregano (vită, porc), 1 vârf linguriță nucșoară măcinată, sare, piper, 1 1/2 linguriță zahăr , 1 linguriță amidon din porumb pentru pudrat , 1/4 pahar de apă

Preparare

Începe prin a pregăti chiftelele astfel: carnea tocată o pui într-un bol, apoi adaugi feliile de pâine înmuiate puțin în apă și stoarse bine; asezonezi cu sare, piper, ierburile aromatice (busuioc sau oregano); omogenizezi bine până se încorporează toate ingredientele; cu o lingură de supă iei din compoziție și formezi bilele de carne; pudrezi fiecare chiftea cu puțin amidon (care în momentul fierberii va ajuta la îngroșarea sosului) și le așezi pe un platou.

Cureți ceapa și o tai în cubulețe. Într-o cratiță medie pui uleiul și când s-a încălzit (nu încins) adaugi ceapa. Amesteci și gătești 2 – 3 minute, după care adaugi puțină sare (ceapa va elibera sucul, nu se va arde și va deveni dulceagă). Dai focul minim și gătești până devine transparentă și se înmoaie. Adaugi sucul de roșii, o ploaie de ierburi aromatice, sare, piper, zahăr și apă  și fierbi până dă în clocot.

Acum poți pune chiftelele în sos (ar fi bine ele să fie scăldate în sos), pui capacul pe cratiță și lași la fiert, la foc mic, pentru 30 de minute.

Sursa: mamachef.ro

Analia Selis a divorțat și anunță o „primă iubire”. Cine e bărbatul la bustul gol

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri