Cu cât se vinde astăzi un Trabant, mașina din carton care a făcut furori în comunism

Cu cât se vinde astăzi un Trabant, mașina din carton care a făcut furori în comunism
Trabant, o mașină care a făcut istorie în Europa, în perioada comunistă, poate redeveni o mașină întâlnită pe șoselele României. Un exemplar impecabil tocmai a fost scos la vânzare.

Pentru a-i convinge pe cumpărători că mașina e în stare foarte bună, vânzătorul a postat mai multe fotografii cu Trabantul fabricat în anul 1967.

„Vând Trabant, anul 1987. Motorul pornește fără probleme, totul funcționează. Scaune originale. Dețin toată actele necesare (cartea mașinii și certificat). Motor, capacitate cilindrică 595 cm3. Cârlig de remorcare cu priză. Suspensia este pe foi de arcuri, față – spate din fabrică”, a scris bărbatul în anunțul său pe care l-a postat pe OLX.

Prețul Trabantului nu este mic deloc, dacă ne gândim că mașina este confecționată din carton. Cu toate acestea, bărbatul speră să găsească cumpărător, mai ales printre colecționari. Prețul este de 1.600 de euro.

Trabantul a fost una dintre cele mai populare mașini în timpul comunismului. A făcut istorie în Germania de Est, dar și în țările socialiste, după care a devenit cunoscută și în Europa.

A fost produs în perioada 1957-1991

Istoria Trabantului începe în anii 1950, când guvernul comunist din RDG a hotărât să fabrice autoturisme după naționalizarea uzinei Auto-Union din Saxonia. Scopul era crearea de noi locuri de muncă, reducerea numărului mare al celor care se refugiau în Germania de Vest, dar și din dorința de a concura cu VW-ul fabricat în RFG care se bucura de un mare succes pe piața internațională.

Așa a luat ființă Trabantul. În țările unde se vorbește limba germană se numește Trabi și a fost produs în perioada 1957 – 1991, timp în care s-a bucurat de un real succes. În Fabrica „VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau”, care s-a închis pe data de 30 aprilie 1991, au fost produse în total 3.051.385 de automobile Trabant.

La data de 1 ianuarie 2001 în Germania erau înscrise în circulație 33.726 automobile. În perioada de fabricație, autoturismele erau exportate în fostele țări socialiste, cele mai multe ajungând în Cehoslovacia, Polonia și Ungaria.