Chiar dacă traficul nu mai este la fel de intens ca în alte ierni, din pricina pandemiei, nu plecați la drum cu mașina neregătită pentru condiții de iarnă. Sfaturi de la Poliția Română pentru sezonul rece.
Cum conduci pe zăpadă și polei. Sfaturi de la Poliția Română
”În cazul în care partea carosabilă este alunecoasă, pentru a încetini trebuie folosită frâna de motor. În nici un caz nu trebuie bruscate comenzile! Pentru a putea opri în condiţii de siguranţă atunci când autovehiculul care circulă în faţă frânează brusc, trebuie mărită distanţa în mers. Chiar dacă drumul este uscat, se pot întâlni porţiuni unde există risc de formare a poleiului, de aceea, nu conduceți, chiar și pe distanţe scurte, dacă autovehiculul nu este echipat cu anvelope de iarnă”, transmite Poliția Română.
Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, iar autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante. Nerespectarea acestor obligații se sancționează cu amendă între 9 și 20 de puncte-amendă, și se va reține certificatul de înmatriculare/înregistrare al autoturismului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulație.
Cum conduci corect mașina pe zăpadă și polei
- Primul lucru pe care trebuie să îl faceți când vă urcați la volan este să verificați instalația de climatizare. Dacă aceasta nu funcționează impecabil, geamurile vor fi mai tot timpul aburite, iar viziblitatea va fi mult îngreunată. Deasemenea, farurile, stopurile, ștergătoarele trebuie să funcționeze fără reproș.
- Păstrați distanța în mers! Pe zăpadă sau polei, aderența este scăzută, astfel că distanța de frânare crește considerabil. Pentru a nu intra în coliziune cu alt participant la trafic, este obligatoriu să păstrați o distanță de siguranță față de mașina din față.
- Nu accelerați brusc! Anvelopele de iarnă sunt construite astfel încât să rețină zăpada în șanțuri, întrucât aderența zăpadă- zăpadă este mai bună decât cea cauciuc-zăpadă. Dacă se accelerează prea tare, roata se învârte în gol, se creează un strat de apă care împiedică aderenţa. Este important să ştiți că aderenţa pe zăpadă este cu atât mai bună cu cât temperatura este mai scăzută.
- Atenție la curbe! Atunci când vă apropiați de o curbă, reduceți viteza și manevrați lent volanul. Nu bruscați direcția și nu trageți de volan prea tare, pentru că riscați să derapați. Dacă totuși se întâmplă să fim ”furați” de zăpadă sau polei și să derapăm, este important să ne păstrăm calmul și să încercăm să reparăm situația. Dacă maşina fuge de faţă, ţinem volanul pe direcţia de mers şi luăm piciorul de pe frână. Dacă, în schimb, ne fuge spatele, virăm în aceeaşi direcţie în care pleacă spatele şi nu se frânează sub nici o formă. Din contră, accelerăm uşor, ca să stabilizăm maşina.
- Poartă tot timpul în portbagaj un set de lanțuri antiderapante, racletă, sprayuri anti-îngheț. Un săculeț cu sare se poate dovedi o alegere înțeleaptă atunci când rămâi blocat cu mașina pe o porțiune de asfalt cu polei.
Primul om care a depășit viteza sunetului a pornit în călătoria finală
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook