De la imunitate la energie, știați că iarna poate avea o gamă întreagă de efecte asupra corpului nostru? Așa că, acum este cu siguranță momentul să ne punem la punct sănătatea și bunăstarea, mai ales că ne confruntăm cu pandemia. Și una dintre cele mai ușoare modalități este de a adăuga un nutrient multiplu la rutina noastră zilnică, astfel încât să putem fi siguri că, corpurile noastre primesc toată substanța de care au nevoie pentru a funcționa la maximum.

Există multe lucruri minunate iarna. Cine nu iubește luminile sclipitoare, tricotajele confortabile, ciocolata fierbinte și luptele cu bulgări de zăpadă? Dar iarna vine și cu câteva dezavantaje. Iată doar 7 moduri în care acest sezon te poate afecta. Unele s-ar putea să vă surprindă!

Deshidratarea

În timpul verii, ni se amintește întotdeauna să rămânem hidratați. Purtăm sticle de apă cu noi și ne asigurăm că bem cei doi litri pe zi, în încercarea de a preveni deshidratarea. Atunci când ne mișcăm, nu este greu să ne amintim să menținem aportul de H2O ridicat. Dar știai că încă te poți deshidrata iarna? Pe măsură ce tremurăm de frig, poate fi greu de crezut, deci este probabil să nu depunem efortul de a bea mai multă apă.

„Chiar și când vremea este mai rece este atât de important să rămâi hidratat. Pielea vă va mulțumi cu siguranță, deoarece vremea rece o poate usca cu adevărat. Din fericire, acesta este un efect secundar ușor de remediat. Pur și simplu ridicați aportul de lichide”, spun medicii.

Lipsa de energie

Știți cum este în această perioadă a anului: să te târăști din pat dimineața când este încă întuneric este oribil. Dar nu ești singur. Mulți dintre noi ne simțim mai obosiți și mai lenți în lunile de iarnă.

Pe măsură ce zilele se scurtează, somnul și ciclurile noastre de veghe pot fi întrerupte și cu o expunere mai redusă la lumina soarelui, creierul nostru produce mai multă melatonină, un hormon care ne ajută să ne simțim somnoroși. Dar a dormi mai mult nu este soluția și adesea ne poate face să ne simțim mai rău. Așa că lăsați să pătrundă lumina naturală cât mai mult posibil și încercați să ieșiți și în timpul zilei. Încercați să evitați să consumați prea multă cofeină. În schimb, asigurați-vă că aportul de vitamine și minerale este la niveluri optime, luând suplimente.

Părul deteriorat

Părul nostru ar trebui să fie gloria noastră încoronată, dar când vine iarna…situația este alta. Vremea rece și umiditatea scăzută creează părul uscat și casant, care se poate rupe mai ușor și poate ajunge să pară încrețit și urât. În plus, acele temute capete despicate își fac simțite  prezența!

Hidratarea și aplicarea cremelor nutritive vă va ajuta părul să păstreze umezeala și, dacă este posibil, ar trebui să vă abțineți de la utilizarea prea multor instrumente de coafură încălzite.

Tulburare afectivă sezonieră

Cunoscută sub denumirea de Tulburare afectivă sezonieră, ea poate fi experimentată ca o lipsă de interes față de viața de zi cu zi, sentimente de letargie, un cadru mintal persistent scăzut și iritabilitate. Este adesea legat de faptul că primim mai puțină lumină solară în zilele mai scurte de iarnă și aceasta, la rândul său, afectează funcția părții creierului numită hipotalamus.

Dacă se întâmplă acest lucru, producția de hormoni precum melatonina (care ne face să ne simțim somnoroși) și serotonina (care ne influențează starea de spirit, apetitul și somnul) poate fi afectată negativ. Lipsa luminii solare poate duce la scăderea nivelului de serotonină, care este legat de sentimentele de depresie.

Deci, dacă vă sună familiar, încercați să obțineți cât mai multă lumină naturală posibilă. Există chiar și lămpi speciale care pot ajuta la simularea expunerii la lumina soarelui, dar ar trebui să vă gândiți să vă vedeți medicul de familie dacă credeți că ați putea fi afectat într-o măsură mai mare.

Bianca răspunde celor care o acuză de tot felul de rele. Mărturisește cum face maldărul de bani

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri