Sunt câteva  reguli simple pentru a mânca în mod corect. Ni le-a spus mama când eram mici, dar nu prea am ținut cont de ele. Uite că și nutriționitii de azi spun la fel!

Cum mâncăm corect. Ne spune un celebru nutriționist

Ne-a spus mama, dar mulți dintre noi nu am ascutat-o. În zilele noastre, ne spune același lucru un celebru nutriționist. Pe scurt, mâncați puțin și bun, ce vă face plăcere. Este bun pentru stomac, psihic și creier.

Doctorul nutriționist Mihaela Bilic ne învaţă cum şi ce să mîncăm dacă vrem să fim sănătoşi, în cartea „Sănătatea are gust” , Editura Curtea Veche, 2011.

”Renunţaţi la cuvintele «regim» sau «cură de slăbire». Duc la o scădere ponderală provizorie (90% dintre persoane se îngraşă din nou). Noţiunea de regim implică privaţiuni şi frustrări care nu fac decât să exacerbeze dorinţele şi pentru că scopul nu este să fii slab cu orice preţ, ci să fii tu însuţi şi să te bucuri de viaţă”, scrie doctoral nutriționist Mihaela Bilic. Iată ce reguli de aur ne oferă!

Recomandările nutriționistului Mihaela Bilic

Strategia câştigătoare este să variaţi plăcerile alimentare şi să mâncaţi puţin din tot, deci să aveţi măsură. Învaţaţi să faceţi diferenţa între cât este suficient pentru a vă satisface nevoile şi ce este prea mult. Nici un aliment nu este „rău” sau „bun”, totul ţine de cantitate.

  • Mâncaţi lucrurile care vă plac şi bucuraţi-vă de ele fără sentiment de vină. Nevoia irezistibilă pentru ceva bun trebuie ascultată şi satisfăcută, nu negată şi evitată.
  • Urmaţi-vă poftele şi dorinţele şi lărgiti spectrul percepţiilor voastre senzoriale. Mâncaţi cu ochii şi cu sufletul, salivaţi anticipând plăcerea, degustaţi, testaţi şi descoperiţi noi arome. Daţi frâu liber senzualităţii, e foarte sexy.Cultivaţi plăcere. Ascultaţi-vă simţurile, ceea ce mâncaţi nu are exclusiv rolul de a vă hrăni corpul, ci trebuie să vă dea stare de bine şi să vă producă plăcere. Nu înfulecaţi, degustaţi!
  • Redescoperiţi ce înseamnă noţiuni precum aromat, fondant, crocant, proaspăt, delicios, savuros.
  • Nu înghiţiţi mecanic alimentele în timp ce sunteţi implicaţi într-o mulţime de alte activităţi. Închideţi televizotul, computerul sau telefonul când sunteţi la masă, aşeazaţi-vă cât mai comod şi pregătiţi-vă să fiţi satisfacut de bunătăţile din farfurie.
  • Mestecaţi de 20 de ori fiecare înghiţitură. Vă ajută nu doar să descoperiţi complexitatea gustului alimentelor, dar vă uşurează şi digestia. Cu cât mâncarea e mai fin mărunţită şi îmbibată în salivă, cu atât e mai uşor să fie absorbită.
  • Mâncatul este o plăcere, dar nu poate rezolva supărările şi necazurile adevărate, lipsa de afecţiune, plictiseala, furia, frustrările, stresul şi nemulţumirile din viaţa de zi cu zi. Rezolvaţi-vă problemele eficient, nu încercaţi sa le „înecaţi” cu mâncare.

Deficitul de magneziu provoacă depresie. Ce putem face


Dr. Mihaela Bilic despre o întrebare esențială: Oare mâncatul cu poftă îngrașă mai tare?

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp