Mulți consideră că alimentele nutritive sunt scumpe și optează în schimb pentru produse procesate care sunt mai puțin nutritive și de multe ori pline de sare, zahăr și grăsimi. În calitate de nutriționist și trainer, știu că alimentația sănătoasă este posibilă chiar și cu un buget redus. Învățând cum să faceți alegeri delicioase și nutritive, puteți crea mese hrănitoare și sățioase, deopotrivă. Iată cum mâncăm sănătos cu bani puțini. 

Includeți leguminoase

Fasolea, lintea și alte leguminoase nu sunt doar accesibile; proteinele și fibrele pe care le conțin vă oferă sațietate, dar și minerale importante, precum fier și zinc. Leguminoasele uscate sunt chiar mai ieftine decât cele la conservă și pot fi cumpărate în cantități mari/vrac din multe magazine alimentare. Extindeți utilizarea acestora și economisiți timp gătindu-le și adăugându-le ulterior la supe, tocănițe și salate pe tot parcursul săptămânii.

Să mâncați ieftin nu trebuie să fie plictisitor. Există multe resurse online cu rețete delicioase care îndeplinesc obiectivele pentru sănătate și nutriție. USDA (United States Department of Agriculture) a adunat peste 800 de rețete la un buget redus pentru cumpărături cu care se pot pregăti creativ mese accesibile, gustoase și nutritive

Congelați, conservați

Alimentele congelate sunt în topul preferințelor consumatorilor care se înghesuie în fața rafturilor pentru a găsi produse accesibile, de lungă durată. Fructele și legumele congelate păstrează aceleași proprietăți nutriționale precum cele proaspete, pentru că sunt congelate atunci când sunt cel mai coapte și procesate la scurt timp după ce au fost culese.

De la năut la ton în conservă, rafturile cu produse alimentare sunt pline de produse conservate accesibile, de lungă durată. Optați pentru produse cu un conținut scăzut de sare, precum fasolea, peștele și porumbul. Printre preferatele mele se numără roșiile la conservă care pot fi adăugate în supe, tocănițe și sosuri. Aceste legume accesibile și versatile sunt pline de vitamina C, fibre și sunt o sursă excelentă de licopen, un antioxidant care susține sănătatea inimii.

Cum mâncăm sănătos cu bani puțini. Suplimentarea cu proteine

Proteinele sunt esențiale pentru o alimentație sănătoasă, echilibrată. Pe măsură ce prețurile la alimente cresc, luați în considerare opțiuni mai accesibile, cum ar fi pulpele de pui, ton sau somon la conservă, sau proteine vegetale, cum ar fi tofu sau tempeh. Alte proteine sănătoase includ ouăle și produsele lactate, cum ar fi brânza și iaurtul cu conținut redus de grăsimi. O masă rapidă bogată în proteine – și preferată de familie – este un smoothie preparat cu lapte, pudră de proteine și fructe. Conține suficiente proteine pentru a satisface foamea și poate fi savurat acasă sau în mers.

Gândiți în avans

Planificarea este o componentă cheie a respectării unui buget pentru cumpărături. Faceți o listă săptămânală acordând prioritate alimentelor bogate în nutrienți, cum ar fi legumele și fructele proaspete sau congelate, proteine slabe și cerealele integrale. Încercați să evitați produsele procesate și mâncărurile ambalate, care pot fi scumpe în raport cu valoarea lor nutritivă; în schimb, cumpărați ingrediente pentru gustări sănătoase și preparați porții individuale în avans, pe care să le savurați pe parcursul săptămânii.

Foto: Facebook

Câți bani a obținut Claudia Pătrășcanu de la Bădălău. S-a demonstrat că nu e nebună

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp