Daft Punk s-au despărțit după 28 de ani. Clipul de opt minute care a anunțat despărțirea îi prezintă pe Thomas Bangalter și Guy-Manuel de Homem-Christo, care de mulți ani și-au ascuns trăsăturile în spatele unui concept de robot, mergând în jurul deșertului, purtând în casca lor spațială familiară și jachete de piele.
După câteva momente, unul dintre membri se uită la celălalt, își scoate jacheta și dezvăluie un pachet de energie pe spate. Celălalt atinge un buton de pe ambalaj. Primul membru pleacă repede, apoi explodează.
Despărțire la răsărit de soare
Scena se transformă într-un răsărit de soare sau, eventual, un apus de soare, pe măsură ce cântă o versiune corală a cântecului grupului „Touch”. Piesa este din albumul „Random Access Memories” al trupei din 2013, care în multe privințe a fost punctul culminant al carierei lor.
Albumul, care a inclus single-ul de succes global „Get Lucky”, a câștigat premiul Grammy pentru cel mai bun album în anul următor. Duo-ul a păstrat în mare măsură un profil scăzut de atunci. Lucrarea lor cea mai proeminentă fiind o colaborare cu Weeknd pe două piese de pe albumul său „Starboy” din 2016, piesa principală și „I Feel It Coming”.
În timp ce reprezentantul lor a refuzat să spună dacă duo-ul va continua să lucreze împreună sub diferite nume sau dacă există alte proiecte noi în lucru, pare probabil, având în vedere faimoasa istorie contrară și batjocoritoare a grupului, că vor continua să lanseze muzică, videoclipuri și orice alte proiecte le apar.
S-au cunoscut în Paris
Daft Punk s-au despărțit după 28 de ani. Bangalter și de Homem-Christo s-au întâlnit la mijlocul anilor ’80 la școala din Paris când erau adolescenți. La scurt timp au început să lucreze împreună la muzică.
Au format o trupă rock numită Darlin’, inspirată de piesa cu același nume Beach Boys, împreună cu prietenul lor Laurent Brancowitz în 1992. Au lansat o melodie pe o compilație pe eticheta Duophonic a lui Stereolab.
Melodia a primit o recenzie negativă în Melody Maker – care a numit-o descrisă drept „o drăguță drăguță punky”. Într-o mișcare care va da tonul pentru restul carierei, a transformat recenzia negativă în noua lor trupă. Cei doi au decis să se concentreze pe muzica electronică, iar Brancowitz a plecat.
Povestea fascinantă a măștilor de roboți
Duoul a dat tonul sonor noului grup cu primul lor single, „The New Wave”, lansat în 1994. A fost urmat anul viitor de „Da Funk”, care a devenit un single european de succes. A format șablonul pentru debutul lor, albumul, „Homework”, lansat la sfârșitul anului 1996. Perechea, împreună cu managerul Pedro Winter, au stabilit un curs puternic autodeterminat de la început, cerând controlul artistic și proprietatea asupra maeștrilor lor, pe care i-au autorizat marilor case de discuri din ani.
Albumul a fost unul dintre cele mai bune din valul albumelor de dans electronic de la mijlocul anilor ’90. A ridicat duo-ul, care, în acest moment, continua să cânte fără deghizare, până la a fi vedetă internațională. Au făcut un turneu extensiv și s-au angajat în proiecte exterioare și solo.
Au lansat o serie de videoclipuri inovatoare despre „Temele”. Pe la începutul deceniului, duo-ul a inventat o poveste comică despre faptul că a fost rănit într-o explozie și a fost obligat să se ascundă în spatele măștilor robotului și nu a apărut niciodată public fără ele.
Nașterea EDM
Duo-ul și-a lansat al doilea album, „Discovery”, în 2001, condus de single-ul „One More Time” – „disco-foarte” implicit în titlu nu a fost un accident, întrucât albumul avea o natură mai pop decât debutul și setul o tendință de creștere a așteptărilor.
Într-adevăr, următorul album al duo-ului, „Human After All”, a fost înregistrat rapid. Și, probabil, a sunat ca piese de fundal. Dar acele piese au devenit baza pentru galvanizarea live a duo-ului în 2006 și 2007. Acesta a inclus o performanță definitorie la festivalul Coachella din Aprilie 2006. Un spectacol pe care mai mult de un scriitor de muzică de dans a declarat „nașterea EDM”.
Cântând în interiorul unei piramide iluminate elaborate, grupul a făcut turnee internaționale în spatele albumului, lansând un album live exploziv, „Alive 2007”, câțiva ani mai târziu. Au reapărut în 2010 cu un album de coloană sonoră orchestrală pentru remake-ul Disney al „Tron”.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook