Bananele sunt fructele care oferă energie, un aport nutritiv esenţial pentru organism şi sunt recomandate a fi consumate la micul dejun. Prietenoase cu silueta, bananele pot fi incluse cu succes în cure de slăbire, însă secretul succesului unei diete stă şi în consumul fructelor cu tot cu coajă. Cum?

Potrivit unui nutriţionist, dacă într-adevăr îţi doreşti să amplifici beneficiile pe care le oferă bananele, ar trebui să consumi şi coaja.

Vei creşte semnificativ conţinutul de fibre cu cel puţin 10%”, explică Susie Burrell, nutriţionist din Australia, preluată de csid.ro. ”Vei consuma cu 20% mai multă vitamina B6 şi vitamina C şi vei creşte şi conţinutul de potasiu şi magneziu”, spune nutriţionistul, potrivit sursei citate.

Cum folosești coaja de banană

Nu, nu trebuie să mesteci coajă de banană. Nutriţionistul sugerează că poate fi gătită pentru că în acel moment, pereţii celulari se vor destrăma, iar astfel nutrienţii din coaja de banană vor putea fi mai uşor absorbiţi. De asemenea, specialistul susţine că nuanţa pe care o are coaja de banană face diferenţa din punct de vedere nutriţional, mai scrie publicaţia citată.

Cum pot fi consumate cojile de banană?Ar putea fi adăugate în smoothie sau chiar diverse preparate gătite. În cazul în care vreti sa adăugați coaja de banană în smoothie, este ideal să o utilizați pe cea de culoare galbenă, pentru că este mai dulce decât cea verde.

O alta modalitate de a utiliza coaja acestui fruct este să faceți ceai. Tot ce trebuie să faceți este să o fierbeți în apă timp de 10 minute. Dacă doriți, adăugați puțină miere. Se poate adăuga într-un bol de fulgi de ovăz cu lapte, iaurt sau fructe sau, de ce nu, o gustare cu humus.

Dacă decizi să încerci să consumi coaja de banană pentru a vedea dacă ajută sau nu în procesul de slăbire, asigură-te că alegi banane organice şi nu uita să le speli bine pentru a îndepărta pesticidele. Poţi începe să le consumi în cantităţi mici pe care să le incorporezi în diferite preparate, alături de ingrediente care să ofere savoare, precum un smoothie cu coajă de banană, rădăcină de ghimbir şi vanilie.

Coaja de banană verde este bogată atât în aminoacizi, cât şi în triptofan, asociat cu somnul de calitate. O banană cu coajă galbenă conţine o proporţie mult mai mare de antioxidanţi, asociaţi cu efectele anti-cancer. Însă, înainte de a te apuca să fierbi cojile de banană, ia în calcul faptul că nu există dovezi ştiinţifice care să justifice spusele nutriţionistului australian. Sursa: csid.ro

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp