Dieta mediteraneană „verde”, cea mai utilă în curele de slăbire

Dieta mediteraneană „verde”, cea mai utilă în curele de slăbire
Sunteți supraponderal din cauza pandemiei care vă ține mai mult în casă? Ar cam fi cazul să treceți pe regimul „verde” mediteranean!  Schimbarea cărnii cu mai multe legume poate face ca mesele tradiționale să devină și mai sănătoase, spun cercetătorii.

Oamenii de știință au descoperit acum că puteți să vă faceți meniul și mai sănătos – schimbând carnea cu mult mai multe legume. Așa-numitul plan mediteranean „verde” s-a dovedit a fi mai bun pentru pierderea în greutate și reducerea riscului de colesterol și diabet decât versiunea tradițională.

Cercetătorii au efectuat un studiu pe aproape 300 de participanți care erau obezi, cu un indice de masă corporală (IMC) peste 30. Li s-a spus tuturor să își mărească activitatea fizică și apoi au fost împărțiți în mod aleatoriu în trei grupuri. Primul grup a urmat orientările de bază pentru o dietă sănătoasă, iar al doilea a urmat o dietă tradițională mediteraneană.

Al treilea grup a urmat o versiune verde a planului mediteranean, evitând carnea și punând în loc mai multe plante și oleaginoase precum și ceai verde și shake-uri de proteine ​​pe bază de plante. Studiul a durat jumătate de an. După șase luni, s-a constatat că grupul mediteranean „verde” a pierdut în medie 5,5 kg în timp ce colegii din grupul de dietă mediteraneană tradiționala doar 1,3 kg.

Principiile dietei mediteraneene

Cercetarea, publicată în revista Heart, scrie Daily Mail, a constatat, de asemenea, că grupul cu diete verzi a înregistrat scăderi semnificativ mai mari ale colesterolului „rău” cu densitate mică, precum și rezistența la insulină.

Dieta mediteraneană se bazează pe bucătăriile tradiționale sănătoase ale țărilor care se învecinează cu Marea Mediterană, precum Franța, Grecia, Italia și Spania.

Dieta este bogată în grăsimi nesaturate, precum uleiul de măsline, pe lângă legume, fructe, leguminoase, nuci, fasole și pește. Dieta nu pune accent pe carnea roșie, dar include produse de origine animală, deoarece implică consumul de brânză, ouă și carne de pasăre.

Dieta mediteraneană „verde” este în mare măsură aceeași, doar că aici carnea este înlocuită cu proteine ​​pe bază de plante. Aceasta implică, de exemplu, schimbul de pui sau pește pentru alimente vegetariene bogate în proteine, cum ar fi nuci, fasole și cereale.

Sursa foto: Pixabay

INTERVIU. Cine este Emaa din piesa „Insula” a lui The Motans, clip văzut de peste 3,5 milioane de ori