Somnul este mecanismul prin care corpul uman se reface după o zi de activități. Este important la orice vârstă. Nu toți îi dăm însă importanța cuvenită. Societatea Mondială a Somnului a stabilit elementele care definesc un somn sănătos: durată, continuitate, profunzime.

În timpul somnului, mai arată specialiștii, au loc dezvoltarea cerebrală și secreția hormonală, se îmbunătățesc funcțiile imune, crește producția de proteine și se face reglarea temperaturii. Mai mult, somnul este indispensabil memorării, învățării, creativității și rezolvării problemelor din fiecare zi.

Iată cât trebuie să dureze somnul

Se pune întrebarea cât trebuie să dureze somnul? Duratasomnului  trebuie să fie suficientă astfel încât să ne trezim odihniți. Un somn bun este profund și neîntrerupt. De aceea e important de ținut seama și de câteva chestiuni esențiale: să mâncăm cu minim 3 ore înainte de a ne duce la culcare și să nu consumăm băuturi energizante seara. De asemenea, pentru un somn ideal, e necesar întunericul în încăpere, dar și liniștea.


Mădălina Ghenea surprinsă în cele mai neașteptate ipostaze. Vedeți ce poate să facă

Dezvăluiri șocante despre viața copiilor unui mare star: Jackie Chan


Un studiu al Universității de Medicină Harvard arată că lipsa somnului la copii cauzează probleme de dezvoltare și de comportament, care afectează, în final, toată familia, prin stres. Tradus, un copil care nu doarme bine devine agitat și enervant, iar acest lucru îi stresează și agită și pe părinți și frați.

Nou-născuții (0 – 3 luni) au nevoie de 14 – 17 ore de somn în 24 de ore, iar bebelușii între 3 și 11 luni trebuie să doarmă între 12 și 15 ore. Un antepreșcolar ar trebui să doarmă între 12 și 14 ore pe noapte, iar un preșcolar între 11 și 13 ore. Elevii ar trebui să doarmă 10 – 11 ore pentru a fi odihniți și pregătiți să asimileze cunoștințe noi în timpul orelor.

Adolescenții trebuie să doarmă 8 -10 ore. Și adulții e necesar să doarmă 7 – 8 ore pe noapte.

Sursa foto: Pixabay

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp