Exercițiile de respirație au devenit un trend în era COVID-19. Ce beneficii au acestea

Exercițiile de respirație au devenit un trend în era COVID-19. Ce beneficii au acestea
De la Justin Bieber și Gwyneth Paltrow până la supermodele sau chiar influencer-ul tău preferat de pe Instagram, exercițiul de respirație este la modă. Dar ce este mai exact și de ce sunt oamenii atât de obsedați de el în ultima vreme?

Respirația nu a obținut întotdeauna respectul pe care îl merită. Am știut întotdeauna că ne ține în viață, într-un mod automat. Dar acum, trăim într-o perioadă în care respirația nu s-a simțit niciodată mai sacră. Mai multe feluri de exerciții de respirație au devenit extrem de semnificative, pe măsură ce un virus respirator devastează planeta. Aproape concomitent cu răspândirea virusului COVID-19, exercițiile de respirație au căpătat un impuls și au intrat pe tărâmul culturii social media.

Serialul despre exerciții de respirație

Goop Lab cu Gwyneth Paltrow a debutat pe Netflix la sfârșitul lunii ianuarie 2020, cu câteva săptămâni înainte ca lumea să intre în carantină. Un episod din acest serial a devenit popular. Acesta evidențiază respirația moale a abdomenului și antrenamentul de rezistență la frig, pentru vindecarea fizică și psihologică. Oamenii au urmărit din confortul canapelelor cum angajații Goop se aruncau într-un lac rece și înghețat. 

Până când Justin Bieber l-a numit „G” la emisiunea Ellen DeGeneres în decembrie 2020. Apoi, exercițiile de respirație au devenit un trend practicat de influenceri și de vedete. 

Respirația, o practică spirituală

O reverență deosebită pentru respirație ca conductă a energiei de viață se întoarce cu mii de ani în urmă în tradițiile spirituale și practicile orientale. Respirația prin posturi fizice este o componentă critică a yoga, în timp ce număratul respirațiilor reprezintă coloana vertebrală a anumitor tradiții meditative. 

„Majoritatea practicilor de respirație provin din tradițiile antice de yoga. Se bazează pe pranayama, care înseamnă: reglarea respirației prin anumite tehnici și exerciții ”, spune Jay Bradley, fondatorul BreatheOnIt și Chakra Balms, care predă tehnica respirației printr-o circulație în trei părți.

Exercițiile de respirație ajută la depășirea depresiei

Practica se reduce în mare măsură la potențialul de transformare pe care îl are asupra stării mentale. Practicanții obișnuiți susțin îmbunătățiri mentale. De exemplu, pe unii i-a ajutat la depășirea depresiei.

Alții au observat îmbunătățiri în gestionarea dependenței. Alții au avut o viziune de sine mai plină de compasiune. Dar chiar și în lumea noastră modernă, componenta spirituală nu poate fi ignorată. 

„Adâncimea practicii, experiența practicantului și încrederea și disponibilitatea persoanei sunt ceea ce poate ridica o tehnică simplă la un alt nivel de sacru. Chiar și într-un context spiritual mai puțin tipic-aparent”, explică Erin Telford, un instructor de respirație care predă o formă a practicii popularizate de David Elliott.

Pentru sceptici: medicina confirmă beneficiile fizice 

„Există atât de multe studii care arată că respirația profundă este o practică ușoară. Este accesibilă, poate ajuta la echilibrarea minții și a corpului. Ajută la reducerea răspunsului la stres. S-a demonstrat că respirația crește activitatea parasimpatică, variabilitatea ritmului cardiac, flexibilitatea fiziologică. 

Este unul dintre cele mai bune instrumente pe care le am în cutia mea de instrumente medicale pentru a ajuta oamenii să gestioneze stresul. Agitația și stresul au devenit o epidemie în societatea noastră”, spune Mark Hyman, șeful de strategie și inovație de la Centrul Clinic Cleveland pentru Medicină Funcțională. 

Uleiul de lavandă, efecte pozitive asupra pielii, muşchilor şi inflamaţiilor