Ghimbirul: planta bună la toate

Ghimbirul: planta bună la toate
Fie el măcinat într-o pulbere pentru gătit, mărunțit, feliat sau turnat în apă clocotită și servit ca ceai, ghimbirul are numeroase beneficii și a devenit un ingredient esențial în bucătăriile din întreaga lume. Condimentul a jucat de mult timp un rol principal în medicina tradițională ayurvedică și este un remediu popular pentru greață, dureri în gât și dureri de stomac.
  1. Ghimbirul, bogat în vitamine și minerale 

Ghimbirul este o sursă de nutrienți, care conține o gamă largă de vitamine – inclusiv vitamina C, și vitaminele B tiamina, riboflavina și niacina – alături de minerale precum fier, calciu și fosfor.

Acesta conține, de asemenea, compuși vegetali cunoscuți sub numele de fenoli, dintre care gingerolii, shogoalele și gingerdiolii sunt cei mai proeminenți. Gingerolul este cel mai abundent dintre cele trei, iar acest lichid uleios îi conferă ghimbirului gustul înțepător.

Are proprietăți anti-inflamatorii

Gingerolul este un compus antiinflamator, care poate explica „de ce persoanele cu artroză sau artrită reumatoidă prezintă reduceri ale durerii și îmbunătățiri ale mobilității lor atunci când consumă ghimbir în mod regulat”, spune un doctor specialist. Acest lucru se datorează faptului că gingerolii au un efect asupra mesagerilor chimici ai sistemului imunitar.

Ghimbirul reduce greața

Ghimbirul a fost folosit de mult timp în tratarea greaței legate de sarcină. Cu toate acestea, dacă sunteți gravidă, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a lua cantități mari de ghimbir. Unii experți își fac griji că ar putea crește riscul de avort, în special consumat în doze mari.

Îmbunătățește digestia

Ghimbirul încurajează mâncarea să se deplaseze din stomac spre intestinul subțire prin stimularea acțiunii sucurilor digestive și s-a dovedit că diminuează balonarea și flatulența. Poate fi deosebit de benefic pentru cei cu indigestie cronică, cunoscută sub numele de dispepsie.