Iată cum slăbești rapid după excesele de Paște, în 4 pași simpli

Iată cum slăbești rapid după excesele de Paște, în 4 pași simpli
Pentru multă lume Paștele a fost momentul în care s-au lăsat deoparte toate sfaturile de bună purtare la masă și dietele. Sălile de sport au fost închise, iar cu burțile pline de bunătăți aproape că nimeni nu a mai ieșit la alergat. Un coach de lifestyle și nutriție are sfaturi incredibile despre cum să ne intrăm în formă după aceste zile de „dezmăț” culinar.

Iată cum slăbești rapid după excesele de Paște. E simplu, dacă urmezi cei patru pași la care face referire Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție și fondator al platformei de diete yummdiet.com. Conform nutriționistului, o atenție sporită la alimentele pe care le consumăm și antrenamente blânde de sport reprezintă cheia pentru o revenire rapidă după perioada sărbătorilor Pascale.

„Slăbirea rapidă după perioadele de exces alimentar nu este periculoasă pentru organism dacă vorbim de derapaje alimentare de câteva zile. În această situație, poți remedia rapid efectele negative și poți ajunge la o slăbire rapidă de 1 – 3 kilograme. Este mai ales vorba despre eliminarea retenției de apă și a conținutului intestinal.

Însă îți recomand cu tărie să nu îți faci un obicei din a alterna perioadele de supra-alimentare cu cele de dieta severă, pentru că vei ajunge în situația unei variații permanente a greutății tale, cu efecte negative asupra sănătății și aspectului fizic”, explică Cori Grămescu.

Iată cum slăbești rapid după excesele de Paște

Primul pas este să faci un „inventar” al alimentelor consumate. Dacă obișnuiești să ții un jurnal alimentar, acesta te ajută foarte mult. Dacă nu, încearcă să recreezi din memorie lista cu ce ai mâncat în ultimele zile. O cantitate aproximativ măsurată cu unități uzuale (număr de linguri, de ex.) te ajută să ai o estimare a ceea ce ai mâncat.

Cei mai mulți dintre români consumă carne grasă, dulciuri concentrate, alcool și pâine sau cartofi. Cei mai cumpătați optează pentru o carne mai slabă și restricționează oarecum consumul de alcool și dulciuri. Dar tot mănâncă prea multe proteine în aceasta perioadă.

Al doilea pas este să renunți la a mânca resturile de la masa festivă. Un interval de 1 – 3 zile de exces culinar e mai ușor de gestionat decât 4 – 7 zile. Sfatul specialistului:  oferă restul de mâncare tradițională unei familii nevoiașe. Vei face un bine, iar oamenii aceia vor fi bucuroși.

Al treilea pas este să identifici cum te simți și să corelezi asta cu lista de alimente consumate. Ai mâncat carne grasă, dulciuri și alcool și te simți balonat? Atunci, primul pas este să te asiguri că ai o digestie corectă și nu te constipi. Un ceai pentru digestie ușoară, probiotice de bună calitate și un supliment cu enzime digestive te ajută să eliberezi tractul digestiv. Doar așa vei putea începe procesul de slăbire sănătoasă după Paște.  Nu uita să te hidratezi corect, bea cel puțin 2 litri de apă zilnic.

Al patrulea pas, foarte important, este să te reapuci de sport. Indiferent dacă optezi pentru a merge la sala sau a urma ore de grup fitness on-line sau pe zoom, alternează antrenamente cardio de intensitate moderată cu ore în care lucrezi cu greutăți medii, pentru rezistență. Un exces alimentar de 2 – 4 zile înseamnă să muncești 7 – 10 zile pentru a scăpa de efectele negative ale acestuia. Ideal este să faci sport la fiecare doua zile.

Există clătite care nu îngrașă! Senzaționala rețetă a zânei Andreea Marin

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp