O nouă modă pe internet. Deja sunt milioane de adepți. Va bate oare Facebook și Youtube?

O nouă modă pe internet. Deja sunt milioane de adepți. Va bate oare Facebook și Youtube?
A fost genul de lucru imprevizibil care s-a petrecut peste noapte. Clubhouse, o aplicație de socializare veche de 11 luni, care a explodat în popularitate abia acum. Devine rapid o piață pentru dezbateri.

Noul val de social media. Aplicația, care permite oamenilor să se adune în săli de chat audio pentru a discuta diferite subiecte. A fost descărcată de aproape patru milioane de ori doar în ultima lună, potrivit Apptopia. Personaje publice atât de diverse precum Elon Musk, Ai Weiwei, Lindsay Lohan și Roger Stone s-au alăturat acesteia. 

Audio este următorul val de social media

Conversațiile fără restricții pe care le-a permis aplicația au provocat mânia Chinei, care a interzis Clubhouse săptămâna trecută.

În acest proces, Clubhouse a generat dezbateri cu privire la faptul dacă audio este următorul val de social media, mutând conexiunile digitale dincolo de text, fotografii și videoclipuri la o moda veche. În mii de camere de chat în fiecare zi, utilizatorii Clubhouse au purtat conversații neîngrădite pe subiecte la fel de variate precum astrofizica, geopolitica, reprezentarea ciudată în Bollywood și chiar poezia cosmică.

„Aceasta este o schimbare majoră în modul în care funcționează internetul. Cred că este un capitol nou”, a spus Dave Morin, care a fondat rețeaua socială Path cu mai mult de un deceniu în urmă și a investit în Clubhouse. 

Doar pe bază de invitație

Traiectoria Clubhouse a fost rapidă. A avut doar câteva mii de utilizatori în luna mai a anului trecut. Aplicația este doar pe bază de invitație. Nu este disponibilă pe scară largă. Invitațiile sunt atât de râvnite încât au fost listate pe eBay pentru până la 89 de dolari. Companiile media precum Barstool Sports au creat, de asemenea, conturi Clubhouse și cel puțin o firmă a declarat că intenționează să angajeze un „executiv senior Clubhouse”.

Clubhouse se luptă, de asemenea, cu reclamații în creștere privind hărțuirea, dezinformarea și confidențialitatea. Într-un incident de luna trecută, un utilizator a promovat teoriile conspirației cu privire la vaccinurile împotriva coronavirusului și a descurajat oamenii, spunându-le să nu facă vaccinul.

Urmează o versiune pentru android

Domnul Davison, în vârstă de 40 de ani, și domnul Seth, în vârstă de 36 de ani, au refuzat să fie intervievați. Într-o discuție de la Clubhouse, duminică, domnul Davison a spus că compania se grăbește să angajeze, să construiască noi funcții și să lanseze o versiune Android a aplicației. Momentan, aplicația este disponibilă doar pe dispozitivele iOS.

„A fost o nebunie, am avut atât de mulți oameni care s-au alăturat”, a spus el.

Domnii Davison și Seth, care au participat amândoi la Universitatea Stanford, sunt antreprenori. Domnul Davison a creat mai multe aplicații de rețele sociale, inclusiv Highlight, care le-a permis utilizatorilor să vadă și să trimită mesaje oamenilor din apropiere. Domnul Seth a fost inginer Google și a co-fondat o altă companie, Memry Labs, care a construit aplicații. Aceste start-up-uri au fost fie cumpărate, fie închise.

Și-a pus un cercel la 40 de ani și nu s-a mai oprit. Acum are 561 piercing-uri

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp