Nu vă lăsați pradă depresiei și răcelilor de sezon. Consumați aceste alimente și totul o să fie mai bine!

Nu vă lăsați pradă depresiei și răcelilor de sezon. Consumați aceste alimente și totul o să fie mai bine!
Odată cu venirea vremii reci, se produc o serie de schimbări în organism. Nivelul de energie scade, metabolismul se schimbă, iar preferințele alimentare și ele.

Evident, aceste schimbări înseamnă că ar trebui să consumi, în neștire, însă e de reținut că anumite alimente sunt recomandate iarna, mai ales. O alimentație sănătoasă înseamnă să faci alegeri înțelepte, potrivite pentru iarnă.

Supele și ciorbele, principalele alimente recomandate iarna

Dacă există un sezon potrivit pentru ele, acesta e iarna. Supele și ciorbele sunt perfecte pentru sezonul rece. Nu doar pentru că sunt gustoase. Ci mai ales pentru că ele satisfac și la nivel psihic. Căldura și aroma lor oferă o stare de bună-dispoziție. Iar aceasta sporește confortul.

În plus, asocierea dintre fibre și proteine, specific supelor și ciorbelor, reduce apetitul, încetinind digestia și controlând nivelul de zahăr din sânge, ceea ce poate ajuta la creșterea senzației de sațietate. Ciorba sau supa ideală conține, așadar, proteine (carne slabă sau leguminoase, mai ales fasole și linte) și multe legume. La finalul fierberii ideal e să adăugați și o lingură de ulei în toată oala, iar porția de ciorbă poate fi consumată cu o felie de pâine integrală.

Rădăcinoasele, alimente de iarnă

Rădăcinoasele sunt, de asemenea, o alegere ideală iarna, mai ales că produsele locale pot fi greu de găsit în acest anotimp. În schimb rădăcinoasele, cum ar fi sfecla, morcovii și napii pot rezista la frig. Așa că sunt disponibile proaspete la piață. Așadar, iarna, ideal e să preparați o salată de morcov cu țelină, de sfeclă sau de ridichi negre.

Alimente cu vitamina D

Alimentele bogate în vitamina D, scrie Doc.ro, ar trebui să ocupe un loc important la mesele de iarnă. Asta pentru a suplini lipsa soarelui în această perioadă. Iată lista alimentelor recomandate iarna pentru aportul de vitamina D: hering, sardine, macrou, somon, ouă, ciuperci sălbatice, cereale pentru micul dejun, lapte de soia, pâine etc..

Un studiu nou efectuat de specialiștii Universității Purdue și al National Institutes of Health (NIH) a arătat rolul extrem de important pe care îl are vitamina D în oprirea infecțiilor, inclusiv a coronavirusului.

Sursa foto: Pixabay

Recomandarile noastre