Rețetă pentru un brunch rapid: Salata crocantă cu parmezan și lămâie

Rețetă pentru un brunch rapid: Salata crocantă cu parmezan și lămâie
Pe rețelele sociale video-ul care prezintă această rețetă are un total de 18 milioane de vizualizări.

Este o rețetă simplă și  vechie, transmisă din generație în generație.

„În afară de mama mea, bunica este cea mai uimitoare bucătăreasă (și femeie) pe care o cunosc. Aceasta este cea mai simplă rețetă pe care mi-a împărtășit-o vreodată și mă duce mereu înapoi în copilărie. Este atât de delicioasă încât e greu de crezut că sunt doar trei  ingrediente. Totul este să folosiți ingrediente de calitate, să urmați rețeta  de mai jos și să o faceți cu puțină dragoste”, spune autoarea.

Dacă vă plac lămâia și brânza, trebuie să încercați această rețetă deosebită. Opțional: aceasta este o salată grozavă pe care  puteți, de asemenea, să o acoperiți cu arpagic. Puteți adăuga și carne de ton sa pui, dacă vă este pe plac.

Ce trebuie să știți despre tipul de salată folosit

Romaine sau salata cos este o varietate de salată care crește într-o căpățână înaltă de frunze solide de culoare verde închis, cu nervuri ferme în centrul lor. Spre deosebire de majoritatea salatelor, este rezistentă la căldură, structura frunzelor le face pe acestea deosebit de crocante.

Salată romaine este o sursă excelență de vitamina A și C, antioxidanți puternici care joacă un rol important în combaterea radicalilor liberi, care se pot acumula în organism, contribuind la dezvoltarea mai multor boli, precum cancerul, bolile de inima și artrită. 100g de salată romaine îți furnizează 40% din necesarul zilnic de vitamina C și 174% din necesarul zilnic de vitamina A .

Salată romaine cotine și o cantitate generoasă de vitamina K (aproximativ 128% din necesarul zilnic de vitamina K se regăsește într-o 100g salată romaine), micronutrient esențial pentru prevenirea hemoragiilor și instalarea osteoroporozei. Tot în salată romaine regăsim acidul folic, vitamina din complexul B necesar pentru a converti homocisteina care, atunci când nu este transformată, poate duce la probleme cardiace grave. 100g de salată romaine îți asigura 34% din necesarul zilnic de acid folic .

Ingrediente pentru salata croantă cu parmezan și lămâie

3-4 inimioare de salată romaine

1/4 cană ulei de măsline extra virgin

1 cană parmezan ras fin

Suc de la 2-3 lămâi în funcție de preferințe

Sare si piper dupa gust

Mod de preparare

Tăiați salata romaine și puneți-o într-un bol de mixare. Stropiți ulei de măsline și amestecați pentru a acoperi. Adăugați parmezan și amestecați pentru a se acoperi bine. Adăugați suc de lămâie și amestecați pentru ultima oară. Servește și ornează cu sare, piper și orice topping la alegere. Bucurați-vă!

Sfat: spălați inimile de romaine și înfășurați-le într-un prosop, lăsați-le la frigider pentru cel puțin 20 de minute pentru a deveni crocante

Sursa: Instagram