Campania anuală de conștientizare a cancerului de sân este susținută de celebra firmă Estée Lauder și a adunat în jurul ei multe personalități ale vieții artistice, culturale și politice, dar deopotrivă, oameni din societatea civilă. În cei 25 de ani de existență, această campanie a reușit să strângă în jur de 70 de milioane de lire sterline.
În acest an, lucrurile sunt diferite. Pandemia Covid a făcut dificil pentru multe femei să-și facă o programare pentru o mamografie. Elizabeth Hurley a invocat o statisitcă de luna trecută care estima că în Marea Britanie un milion de femei nu au reușit screeningul sânilor în anul 2020 ca urmare a blocării spitalelor. „Este incredibil de important să le spui femeilor să se auto-verifice și să alerge la medicul lor dacă găsesc ceva care le îngrijorează. Și încă nu avem un leac. Cercetătorii noștri sunt convinși că, dacă vor avea mai mulți bani, vor găsi un remediu”, a spus actrița, care este și imaginea Estee Lauder .
Liz Hurley povestește: „Evelyn Lauder (nora fondatorului) a venit la mine după un film în 1995. Mi-a spus:„ Femeile din întreaga lume mor de cancer de sân și nimeni nu vorbește despre asta ”. Știam asta la prima mână pentru că mi-am pierdut-o pe bunica din cauza cancerului de sân cu un an înainte. A găsit un nodul și a fost prea jenată să vorbească despre asta sau să-i spună medicului ei.
Până când bunica ei l-a văzut pe doctor, deoarece durerea era atât de mare, era prea târziu. O mastectomie dublă nu a putut să o salveze. „Mă simt atât de rău încât bunica mea și femeile din generația ei nu au avut niciun confort să vorbească despre asta cu nimeni. Dacă un cancer este găsit devreme, este vindecabil cu 90%. Există șanse extrem de mari de supraviețuire. Nimeni nu știa asta atunci.
Femeile mai tinere ar trebui să învețe să se examineze singure, spune ea. Credem foarte mult că fetele la pubertate ar trebui să se familiarizeze cu sânii lor. Atunci când fac o autoexaminare lunară, pot vedea dacă există o schimbare. Trebuie să ne educăm fetele cu privire la asta”.
Actrița spune că s-au schimbat foarte multe de-a lungul anilor, panglici roz și clădiri fiind luminate pentru cauză, dar Elizabeth continuă să facă campanie, deoarece acest lucru a devenit foarte personal. „O doamnă care m-a intervievat la televizor a mers și a făcut un test după aceea și a dipistat-o cu cancer. Au găsit un nodul, care era foarte înspăimântător. Slavă Domnului că a plecat atunci la medic!
Am avut trei prietene sub 40 de ani, toți cu copii mici, care au fost diagnosticate. O fată și-a îmbrăcat un corset care era strâns pe cutia toracică și a spus: „Există ceva amuzant acolo”. Dacă te duci la medic la timp, te faci bine!”, a mai povestit Liz Hurley. Și a precizat că toate aceste femei au supraviețuit datorită detectării timpurie.
Foto: Ella Hoy și Instagram
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook