Simona Ionescu / Redactor Șef

Șoferii trebuie să știe ultima modificare! În caz de accident, lucrurile se schimbă complet

Șoferii trebuie să știe ultima modificare! În caz de accident, lucrurile se schimbă complet
Dacă ați fost ghinioști și ați avut accident, nu va mai trebui să stați pe la tot felul de cozi pentru a face o amiabilă. Se rezolvă totul de pe telefon.

Constatarea amiabilă de accident va mai simplu de făcut ca niciodată. O aplicație pe telefon rezolvă totul.

Șoferii au scăpat de stres. Contestările amiabile de accident se vor completa în format electronic

Aplicația pe care ar trebui să o aibă toți șoferii se numește „Amiabilă”, poate fi descărcată atât pe Android, cât și pe IOS și, cel mai important, este conectată la toți furnizorii de polițe de asigurare tip RCA.

Cum trebuie să procedați

Odată ce aplicația a fost instalată, șoferii vor putea introduce datele personale, apoi vor crea un cont și vor urmări instrucțiunile. Dacă accidentul are și paguba materiale, șoferul va trebui să introducă și datele celuilalt șofer implicat. Schema accidentului va fi completată automat, cu sprijinul datelor furnizate prin GPS.

Vor fi preluate chiar și semnăturile olografe ale conducătorilor celor două vehicule. Aplicația va genera trei scenarii posibile în care a avut loc accidentul. În final, constatarea amiabilă este trimisă la firmele cu care cei doi șoferi au încheiat polițele de asigurare RCA.

Șoferul va primi mașină la schimb

O altă modificare se referă la faptul că șoferul va primi o mașină la schimb de la service-ul care își repară mașina pe asigurarea RCA a șoferului vinovat, iar perioada în care șoferul folosește acest automobil nu mai sunt condiționate decât de condițiile de finalizare a reparației.

„S-a renunțat la acel algoritm pentru că era unul incorect și nu cuprindea în realitate perioada de indisponibilizare a mașinii”

„Vechea normă prevedea un algoritm de calcul al acelei perioade, care presupunea numărul de ore rezultate din devizul de reparație împărțit la 4. De exemplu, la 20 de ore de reparație rezultau 5 zile de închiriere a mașinii. S-a renunțat la acel algoritm pentru că era unul incorect și nu cuprindea în realitate perioada de indisponibilizare a mașinii și apăreau multe litigii în instanță.

Apărea următoarea situație în practică: mașina era indisponibilizată în service 18 zile, interval în care erau incluse timpul de livrare a pieselor sau perioada weekendurilor, când nu se lucrează.

Pentru a putea încasa contravaloarea închirierii mașinilor la schimb service-urile auto majorau prețul de închiriere pentru ca cele 5 zile decontate de asigurători să acopere de fapt cele 18 zile de închiriere efectivă a vehiculului pus la dispoziția clientului păgubit în accident”, au declarat pentru „Adevărul” surse apropiate pieței de asigurări.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre