Simona Ionescu / Redactor Șef

A fost desemnat cel mai bun curator al anului

A fost desemnat cel mai bun curator al anului
De patru ani, Fundația Calina caută și premiază cel mai bun curator tânăr al anului. Curatorul nu este doar inițiatorul unei expoziții, ci un exponent al unor modele de practică creativă și un liant al comunităților artistice în mișcare.

Bega Art Prize încearcă să răspundă contextului prin selectarea unui curator care a demonstrat atât implicare reală, cât și viziune. Ediția a patra a premiului Fundației Calina o are laureată pe Diana Marincu, după Anca Verona Mihuleț (2019); Sandra Demetrescu (2020)  și Cosmin Costinaș (2021).

„Lumea artei vrea claritate și Diana Marincu este pregătită să o ofere”, a concluzionat juriul format din Horea Avram, Liviana Dan și Anca Mihuleț. „Diana Marincu are standarde înalte și consideră activitatea de curator o misiune care promovează excelența artistică. A parcurs numeroase teritorii ale artei, de la galerii, muzee, bienale, la zone performative, având mereu alături istoria artei. Experiența și credibilitatea ei sunt semnificative.

Influența Dianei Marincu pe scena de arta contemporană validează miezul intelectual al unui loc și al unei stări care va avea importanță maximă în perioada următoare. Diana Marincu știe că arta dă forma / concretă – logică / schimbărilor culturale și ca atare impune o vizualitate acută proiectelor sale. Organizând cadrul, organizând conținutul, arta devine un răspuns pentru temele și ideile contemporaneității. Este ceea ce Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023 așteaptă de la Diana Marincu”, se mai arată în motivarea Bega Art Prize.

Diana Marincu este unul din tinerii curatori români cu rezultate remarcabile în lume

Diana Marincu este curator și critic de artă, membru AICA (Asociația Internațională a Criticilor de Artă) și IKT (Asociația Internațională a Curatorilor de Artă Contemporană), Director Artistic al Fundației Art Encounters din Timișoara începând cu 2018.

Expozițiile pe care le propune pornesc de la o metodă investigativă, iar de cele mai multe ori întrebările pe care le formulează rezonează cu problemele identificate de artiști în practica lor, de la strategiile vizuale și narative ale construcției imaginii, la tensiunea relațiilor dintre subiect și context, precum și cotitura postumanistă în arta contemporană.

Între 2012-2018 a colaborat cu Fundația Plan B din Cluj și cu Fabrica de Pensule.

În 2017, Diana Marincu a curatoriat împreună cu Ami Barak cea de-a doua ediție a Bienalei Art Encounters din Timișoara, sub numele Viața – Mod de întrebuințare.

În timpul Sezonului România-Franța, Diana Marincu a curatoriat două expoziții în Franța: Persona, MUCEM – Musée des Civilisations de l’Europe et de la Méditerranée, Marsilia (2019); Manufacturing Nature / Naturalizing the Synthetic, Frac des Pays de la Loire (2018).

Sursa foto: Pusha Petrov

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre