Simona Ionescu / Redactor Șef

Comerţul online din România a crescut cu 1/3 în anul 2020

Comerţul online din România a crescut cu 1/3 în anul 2020
Restricţiile sanitare şi de circulaţie, impuse de pandemia de Covid 19 din anul 2020, au adus cu ele o serie de modificări importante la nivelul funcţionării activităţii comerciale. De departe, cea mai importantă este dezvoltarea exponenţială a sectorului comerţului electronic, mai ales la nivelul întreprinderilor mici şi mijlocii, care au investit mult în acest aspect, din dorinţa de a nu da faliment.

Analizând datele oferite de două sondaje, efectuate în 2020 de Euromonitor International, cu privire la obiceiurile de cumpărare, putem observa câteva evoluții importante.

Astfel, la începutul anului 2020, procentul celor care achiziționau ocazional din mediul online era de 36%, iar a celor care cumpărau constant online era de 37%, valori foarte apropiate.

Pe finalul anului, decalajul dintre cele două categorii a crescut la 30% procente: 20% procentul celor care cumpărau online ocazional și 49 % procentul celor care au ales să cumpere constant din mediul online. Acest lucru ne demonstrează clar schimbarea obiceiului de cumpărare care se derulează preponderent în mediul virtual.

Cu privire la comerțul online din România, Euromonitor International, cel mai important furnizor mondial de informații de afaceri globale, analize de piață și perspective de consum punctează următoarele evoluții:

  • comerțul electronic înregistrează o creștere semnificativă de 32% în anul 2020;
  • creșterea de la 7% la 10% a ponderii comerțului electronic în totalul comerțului cu amănuntul;
  • creșterea cu 115% a vânzărilor online la produse alimentare și la băuturi, această categorie înregistrând cea mai rapidă creștere a vânzărilor online din România în anul 2020.

În timpul pandemiei cea mai rapidă dinamică de creștere a vânzărilor online se înregistrează în România

Pandemia de Covid 19 din anul 2020 a produs schimbări majore în comportamentul consumatorilor, care s-au raportat diferit la nevoile lor de achiziții, alegând siguranța în primul rând, iar multe dintre aceste schimbări tind să se permanentizeze.

Conform datelor statistice, 55% dintre cei chestionați au declarat că vor continuă să achiziționeze online în continuare, ceea ce confirmă previziunile inițiale că în următorii 5 ani, vânzările online vor avea o pondere tot mai mare în totalul vânzărilor cu amănuntul. La nivelul Europei de Est, același studiu realizat de Potrivit Euromonitor International menționează:

  • cea mai mare creștere pe comerțul cu amănuntul online se înregistrează în Republica Cehă și Polonia;
  • cea mai rapidă dinamică de creștere a vânzărilor online se înregistrează în România;
  • cea mai mare creștere a valorii absolute a comerțului online se înregistrează în Rusia;

Având în vedere această creștere semnificativă a comerțului online în România din ultimii ani, întreprinderile mici și mijlocii nu își pot permite să rateze adaptarea la comerțul electronic și imensul lor potențial de marketing.

Un număr tot mai mare de oameni vor face cumpărături online în viitor, iar adaptarea ca antreprenor la acest moment istoric este esențială pentru succesul afacerii tale. Dacă ești la început de drum în ceea ce privește comerțul online și nu știi de unde să începi, pe site-urile de profil găsești multe articole cu informații relevante care te vor ghida în acest demers, pas cu pas.

Nu mai rămâne decât să profiți de acest val al digitalizării și să-ți dezvolți sustenabil afacerea ta economică venind cu soluții tehnice în întâmpinarea potențialilor cumpărători.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre