Simona Ionescu / Redactor Șef

Cum a influențat TikTok industria modei. Ce fac marile brand-uri

Cum a influențat TikTok industria modei. Ce fac marile brand-uri
Indiferent dacă sunteți sau nu înscriși pe TikTok, aplicația și videoclipurile sale de un minut au devenit cunoscute în toată lumea. În ciuda posibilității de a fi interzis în SUA la începutul acestui an, TikTok a perseverat și acum are peste 100 de milioane de utilizatori doar în SUA. Deși este în primul rând asociat cu adolescenții, impactul asupra industriei modei este deja în plină desfășurare.

Vedete precum Bella Hadid postează acum pe TikTok, brand-uri precum Saint Laurent și Louis Vuitton își difuzează în direct spectacolele de modă, iar designerii, modelele și alte talente sunt chiar descoperite prin videoclipurile creative postate pe TikTok.

În timp ce am fost cu toții blocați acasă anul acesta, TikTok a devenit punctul de plecare pentru exprimarea de sine – un loc în care am putea participa la provocări de dans și de a ne împărtăși stilul personal. Deși TikTok este marcat de conținutul său creativ, creatorii de conținut de pe TikTok au văzut cum urmărirea se poate traduce într-un impuls de carieră. Un exemplu bun este Wisdom Kaye, cel mai bine îmbrăcat tip de pe TikTok. Are peste 4 milioane de fani și, în ultimul an, a semnat cu cea mai mare agenție de modele (IMG Models) și acum lucrează cu brand-uri precum Balmain și Dior.

În timp conținutul online pe segmentul de modă nu este un concept nou (datorită bloggerilor și Instagramerilor), este un teritoriu destul de nou pentru creatorii TikTok. Kudzi Chikumbu, directorul comunității creatorilor de pe TikTok, spune că atracția pe această platformă este conținutul autentic. Utilizatorii postează videoclipuri mai nefiltrate decât cele ale vedetelor de Instagram, ale căror postări trebuie să fie perfect compuse. 

„Moda este legitimă pe TikTok”, spune Chikumbu. Merge dincolo de ținute și se exprimă creativ. TikTok este un loc de bucurie și oferă industriei modei un mod cu totul nou de a-și prezenta arta și personalitatea”, spune Kudzi Chikumbu.

TikTok a preluat săptămâna modei

Vedetele TikTok au început să se strecoare în lumea modei în 2019, când Noen Eubanks a devenit imaginea Celine. Apoi, în februarie, Charli D’Amelio, care are 103 milioane de adepți în aplicație, a stat pe locul din față la prezentarea Prada. 

Cu siguranță, vom vedea mai multe vedete TikTok participând la spectacole în anii următori. Dar până atunci, branduri precum Prada, Louis Vuitton și Saint Laurent au început să transmită în direct emisiuni pe aplicație. TikTok spune că aceste fluxuri live din septembrie au adus peste 3 milioane de vizualizări.

Acum sunt căutate modele pe TikTok

IMG Models, una dintre cele mai mari agenții de modelare din lume, caută din ce în ce mai mult chipuri noi pe aplicație. Au semnat deja câteva nume precum Wisdom Kaye și Kennedy Jardine.

„TikTok a fost un loc minunat pentru noi în descoperirea următoarei generații de vedete IMG. Spre deosebire de alte platforme de socializare, o mulțime de conținut rămâne nefiltrat sau needitat. Acest lucru, împreună cu un format predominant video, ne permite să vedem rapid personalitatea cuiva, modul în care interacționează cu ceilalți și care sunt interesele și valorile lor în câteva secunde”, spune Jeni Rose, vicepreședinte senior la IMG. 

Case de modă sustenabilă se nasc pe TikTok 

TikTok este mai mult decât un simplu loc pentru conținut – devine un loc unde se nasc întreprinderile. Brandurile de modă durabile, în special, au câștigat popularitate pe TikTok.

Hashtagurile #upcycling și #vintage au un total de 8 miliarde de vizualizări, iar o parcurgere prin aceste hashtagged arată că Gen Z este complet obsedat de îmbrăcăminte. Drept urmare, mărcile de îmbrăcăminte reciclate câștigă aderență.

Ceaiul de iasomie, remediu natural după mese copioase

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre