Prima navă din lume fără echipaj e capabilă să transporte 103 containere. Când va face prima sa călătorie.
A apărut prima nava fără echipaj. Este singura ambarcațiune din lume cu emisii zero
Prima ambarcațiune de transportat mărfuri cu zero emisii a fost proiectată în 2017. Frumusețea, denumită Yara Birkeland, este creată în parteneriat cu firma de tehnologie Kongsberg Maritime și constructorul naval Vard. Potrivit directorului uzinei pentru fabrica Yara din Porsgrunn, Norvegia, Jon Sletten, nava va putea să transporte 103 containere. Este capabilă să meargă cu o viteză de 13 noduri și va utiliza o baterie de 7 MWh.
Funcționează în întregime pe energie electrică
Nava, spun specialiștii funcționează în totalitate cu ajutorul energiei electrice, iar la bordul acesteia nu se va afla nici o persoană. Se estimează că până la finalul lui 2021 ambarcațiunea va face și prima sa călătorie, pe o rută ce va lega două orașe din Norvegia. Urmează să transporte primul container din orașul Herøya la Brevik.
Nava a fost realizată pentru a fi reduse emisiile de oxid de azot
Voiajul va fi monitorizat de pe uscat, folosindu-se trei centre de control. Nava, concepută pentru a transporta mărfuri pe mare, a fost realizată pentru a fi reduse cât mai mult posibil emisiile de oxid de azot, un poluant toxic. Potrivit Organizației Maritime Internaționale, în acest moment în acest moment industria navală este responsabilă pentru 3% din emisiile globale cu efect de seră.
Nu a plecat în cursă anul trecut din cauza pandemiei de coronavirus
Prima călătorie a navei trebuia să aibă loc anul trecut, însă totul s-a anulat din cauza pandemiei de coronavirus. „Am supraestimat domeniul de aplicare al acesteia la început și am început cu prea multe activități în paralel”, a mărturisit Sletten. Conform declarațiilor profesorului de tehnologie maritimă și transport Rudy Negenborn, navele precum Yara Birkeland, care pot funcționa complet autonom, sunt viitorul.
„Cine este răspunzător dacă ceva nu merge bine?”
Dar, a menționat acesta, e posibil să fie întâmpinate și ceva greutăți. „La un moment dat, acest tip de nave vor trebui să interacționeze unele cu celelalte pentru a face schimb de informații și pentru a stabili rute care nu se suprapun. (…)
Biroul Yara funcționează de-a lungul coastei norvegiene, dar dacă ar merge mai departe, s-ar putea să întâlnească alte regiuni teritoriale cu norme și reglementări diferite care trebuie respectate. Cine este răspunzător dacă ceva nu merge bine?”, a mai spus acesta.
Sursă foto: rtv
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook