Simona Ionescu / Redactor Șef

A fost dezlegat misterul. De ce piloții nu au voie să poarte barbă

A fost dezlegat misterul. De ce piloții nu au voie să poarte barbă
Tot mai multe companii aeriene le interzic piloților să poarte barbă. Motivul este unul care vă va da de gândit.

Dacă aveți în vedere o carieră de pilot, trebuie să știți că va trebui să aveți mereu la îndemână un aparat de ras. Cine poartă barbă se poate confrunta cu mari probleme.

„Dacă un pilot ar avea barbă, părul facial ar împiedica masca să se etanșeze corect”

O mulțime de utilizatori ai rețelelor de socializare au rămas înmărmuriți după ce au aflat despre regula ciudată pe care o aplică unele companii aeriene, după ce youtuberul Zack D. Films a explicat ce ar putea păți un bărbat cu barbă care pilotează un avion.

„Atunci când un pilot își pune o mască de oxigen în timpul unei situații de urgență, aceasta formează o garnitură strânsă în jurul feței. Acest lucru este esențial pentru furnizarea cantității corecte de oxigen.

Dar dacă un pilot ar avea barbă, părul facial ar împiedica masca să se etanșeze corect, cauzând scurgerea oxigenului și putând duce la consecințe nefericite. Acesta este motivul pentru care, de obicei, nu vedeți niciodată un pilot cu barbă.”, a spus acesta.

Persoanele responsabile de a pilota avionul trebuie să poarte măștile și în unele situații care nu sunt de urgență

Potrivit firmei de aviație HRD Aero Systems, piloții, copiloții și membrii echipajului din cabina de pilotaj folosesc măști de oxigen specializate, altele decât cele folosite des pasageri, „întrucât au riscuri suplimentare”.

Persoanele responsabile de a pilota avionul trebuie să poarte măștile și în unele situații care nu sunt de urgență, cum ar fi momentele în care sunt singuri în cabina de pilotaj, pentru că ar putea scăpa dintr-o situație dificilă.

„Piloții folosesc adesea masca de oxigen pentru a-și îmbunătăți vizibilitatea în timpul pregătirii pentru aterizare”

Motivul pentru care pilotii nu au voie să poarte barbă

„De asemenea, ei trebuie să poarte masca în mod continuu atunci când cabina avionului are o presiune echivalentă cu 10.000 de picioare. Piloții pot folosi ocazional măștile de oxigen pentru a-și îmbunătăți vederea pe timp de noapte.

Cantitatea de oxigen dintr-un avion presurizat este încă sub cea pe care o experimentăm la sol.

La aceste niveluri de oxigen, vederea nocturnă poate scădea. Piloții folosesc adesea masca de oxigen pentru a-și îmbunătăți vizibilitatea în timpul pregătirii pentru aterizare. Măștile de oxigen pentru echipajul de zbor furnizează 100% oxigen în primele câteva secunde”, susține HRD Aero Systems.

Totul a pornit de la un studiu intitulat „Influența bărbii asupra eficienței măștii de oxigen” din 1987

Un purtător de cuvânt al Administrației Federale a Aviației a declarat pentru Thrillist că „o mulțime de companii aeriene au politici care cer piloților să nu aibă barbă sau să aibă o barbă minimă pentru a se asigura că măștile de oxigen se potrivesc perfect dacă sunt necesare”.

Totul pornește de la un studiu intitulat „Influența bărbii asupra eficienței măștii de oxigen”, realizat de FAA în 1987, care a constatat că „eficiența măștii de oxigen este redusă de prezența părului facial”.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre
Stiri parteneri