Simona Ionescu / Redactor Șef

Audiențele posturilor tv în ziua alegerilor. La cine s-au uitat cei mai mulți români

Audiențele posturilor tv în ziua alegerilor. La cine s-au uitat cei mai mulți români
Alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020 au fost urmărite la toate posturile tv importante. Care au fost cele care au înregistrat cele mai mari audiențe am aflat astăzi de la firma care face măsurătorile, Kantar Media.

Bătălia între posturile generaliste s-a dat între Pro Tv și Antena 1, cele mai urmărite duminică pe tot parcursul zilei. Pe primul loc a fost Pro Tv cu un rating de 4,1%, față de Antena 1 care a înregistrat 3,0%.

Pe zona de știri, românii au urmărit intens programele de la România TV (lider pe segmentul de știri la nivel național și la orașe), la Digi24 (lider pe comercial în nișa posturilor de știri) și la Antena 3 (al doilea cel mai urmărit post de știri în toată țara și în mediul urban).

Marile generaliste, Pro TV și Antena 1, au fost cele mai urmărite posturi de televiziune duminică, zi în care au avut și date despre alegeri, dar și programe normale de divertisment. Din aceeași categorie, pe locul 3 se situează Kanal D (2,2%), urmat de posturile TVR 1 (0,8%), Prima Tv (0,6%), Diva (0,5%), TVR2 (0,5%), Național Tv (0,5%).

Clasamentul pentru audiența posturilor de știri a adus laurii succesului pentru postul România TV care a fost cel mai urmărit post de știri, la nivelul întregii țari. A adunat o medie de audiență de 600.000 de telespectatori și un rating de 2,7%.

După RTV s-a clasat Antena 3, cu un rating de 2,1% la nivel național. Lista celorlalte posturi de știri se prezintă așa: Digi 24 (0,8%), Realitatea Plus (0,5%), B1 (0,4%).

Clasamentul primelor 14 posturi tv, generaliste și de știri, după ratingul înregistrat la nivel național arată astfel:

1.Pro Tv – 4,1

2.Antena 1 – 3,0

3.RTV – 2,7

4.Kanal D – 2,2

5.Antena 3 – 2,1

6.Digi 24 – 0,8

7.TVR 1 – 0,8

8.Prima Tv – 0,6

9.Diva – 0,5

10.Realitatea Plus – 0,5

11.TVR2 – 0,5

13.Digi Sport – 0,4

14.B1 – 0,4

Lupta pentru rating a televiziunilor la prezentarea exit-poll-urilor la închiderea urnelor pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie ora 21.00, a fost una acerbă. Pe respectivul segment orar, „profețiile” sociologului Mirel Palada de la România TV au luat fața concurenței, postul de televiziune fiind cel mai vizionat, la o distanță considerabilă față de următorii clasați.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre