Simona Ionescu / Redactor Șef

Bătaia de joc a luat sfârșit. Românii primesc un nou drept în fața comercianților

Bătaia de joc a luat sfârșit. Românii primesc un nou drept în fața comercianților
Operatorii call center care lasă telefonul să sune mai mult de cinci minute și nu răspund, vor avea mult de suferit. Amenzile sunt între 1000-5000 de lei.

O inițiativă adoptată de Senat are în vederea sancționarea operatorilor call center care nu răspund clienților în maxim cinci minute. Noua lege va modifica Ordonanţa de urgență a Guvernului nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România. Inițiatorii proiectului vor ca cei care nu țin cont de aceste lucruri să primească amenzi care pot ajunge chiar și la 100.000 de lei.

Companiile vor angaja mai mulți operatori

Operatorii care pot avea probleme sunt cei care lucrează în companii de telefonie, furnizori de servicii prin cablu, bănci, transporturi, spitale, executori judecătorești, întreaga administrație locală și centrală.

Reguli noi pentru operatorii call center

La rândul lor, furnizorii de servicii spun că este foarte greu să se țină cont de această nouă prevedere pentru că nu au numărul necesar de oameni. Astfel că, în viitor, personalul calificat pentru a le răspunde românilor la telefon, va trebui să fie suplimentat.

„Aceste dificultăţi reprezintă un consum imens de energie, timp şi bani”

Inițiativa legislativă a fost depusă în februarie anul acesta de senatorii USR Robert Zob, Sergiu Cosmin Vlad, Dan Ivan, Cristian Ghica și Raoul Trifan. ”Proiectul de faţă doreşte să reglementeze această situaţie (…). Consumatorii să nu mai fie nevoiţi să piardă atât de mult timp pentru a cere asistenţă. Proiectul obligă operatorii economici ca apelurile din call-centre să fie preluate de un operator uman şi nu de un robot, în maximum 5 minute de la iniţierea apelului.

Aceste dificultăţi reprezintă un consum imens de energie, timp şi bani. În alte state, guvernul deja a intervenit asupra legislaţiei obligându-i pe agenţii economici să preia apelurile clienţilor, într-o marjă de timp. Sunt sancţiuni concrete în cazul în care marja de timp este încălcată”, se arată în expunerea de motive.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre