Caz fără precedent la Roman. Instanța obligă școala să schimbe profesorul unui elev

Un elev din Roman de clasa a IV-a de la Colegiul Național „Roman Vodă” va urma cursurile de limba engleză la o clasă paralelă, sub îndrumarea unui alt profesor, în urma unei hotărâri a Judecătoriei Roman din 14 martie 2025. Decizia poate fi atacată prin apel.
Decizia oamenilor legii vine după un conflict între părinții elevului și conducerea școlii, marcat de un incident controversat care a dus la refuzul copilului de a mai participa la orele de engleză cu fostul său dascăl.
Totul a început în martie 2024, când elevul ar fi fost pedepsit de profesorul de limba engleză să stea în picioare, cu spatele la clasă, pentru că ar fi deranjat ora. În urma sancțiunii, copilul s-ar fi dezechilibrat și a căzut. Părinții susțin însă că micuțul lor a leșinat în clasă, episod care i-a marcat profund starea emoțională.
„Băiatul meu a venit acasă speriat, nu mai voia să audă de engleză”, a declarat tatăl elevului pentru ProTV. Conducerea școlii, însă, a susținut că elevul din Roman s-a împiedicat și a concluzionat, după o anchetă internă, că profesorul nu a comis nicio abatere disciplinară.
Refuzul copilului de a mai participa la orele profesorului respectiv a dus la acumularea a numeroase absențe, punându-l în risc de repetenție.
Părinții au încercat să rezolve situația pe cale amiabilă cu școala, apoi prin Inspectoratul Școlar Județean Neamț, dar fără succes. În cele din urmă, au apelat la instanță, cerând dreptul copilului la educație într-un mediu sigur și fără stres.
Pe 14 martie 2025, Judecătoria Roman a dat dreptate părinților, obligând Colegiul „Roman Vodă” să permită elevului să participe la orele de engleză la o clasă paralelă, cu un alt profesor, și ca media anuală să fie încheiată de acesta din urmă.
Decizia se bazează pe un raport psihologic solicitat de Parchet, care a relevat că minorul suferă de „angoasă puternică” și „frică intensă” în prezența fostului profesor. Aceste stări ar putea duce la tulburări afective severe, precum depresie sau simptome psihosomatice.
Cazul de la „Roman Vodă” ridică întrebări despre relația dintre profesori, elevi și părinți, dar și despre flexibilitatea sistemului educațional românesc.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook