Ciprian Ciucu, debut de mandat ambițios. Primarul Capitalei spune ce face cu traficul
Primarul Ciprian Ciucu promite transformări care să prioritizeze pietonii, bicicliștii și transportul public, în detrimentul dependenței de mașina personală. Edilul Capitalei are de gând să transforme Bucureștiul „într-un oraș al pietonilor și bicicliștilor”, iar transportul în comun să fie „predictibil și prioritar”.
Ciprian Ciucu promovează un sistem în care transportul public devine atractiv prin frecvență ridicată, curățenie și timp redus de deplasare. De aceea, una dintre propunerile cheie este introducerea unui bilet unic și a unei aplicații integrate pentru întregul sistem de transport: autobuze, tramvaie, troleibuze, metrou și tren metropolitan.
Acest sistem va fi completat de parcări de tip park&ride construite în afara orașului, pe axe principale, unde șoferii pot lăsa mașina și continua cu transportul public, ajungând în centru în maximum 30 de minute.
„Vor fi create coridoare de transport public cu benzi dedicate pentru autobuze, troleibuze și tramvaie pe axe principale (de ex. Balta Albă – centru, Drumul Taberei, centru, Colentina centru, etc) cu semaforizare prioritară”, susține primarul în programul său pentru București.
De asemenea, primarul Ciucu intenționează să continue proiectul celor 13 drumuri radiale, concepute ca „raze” care pornesc din Centura Capitalei (A0) și intră ordonat în oraș, reducând intensitatea traficului central.
Aceste artere nu vor fi simple șosele de tranzit, ci vor fi „bulevardizate” pentru a deveni zone urbane civilizate, cu conexiuni reale la transportul public: „stații STB reorganizate, parcări park&ride și potențiale opriri pentru trenul metropolitan la capătul fiecărei radiale”.

Eliminarea parcărilor haotice este o altă prioritate pentru Ciprian Ciucu, care vrea să elibereze spațiul public ocupat ilegal pe trotuare și bulevarde. Primarul vrea că construiască parcări mai mici și mai numeroase, evitând structuri masive neatractive precum cea de la Universitate.
De aceea, se gândește să implementeze o politică unitară de parcări, cu tarife preferențiale: mai scumpe în centru, mai ieftine în cartiere și abonamente rezidențiale.
Nu în ultimul rând, pentru a reduce accidentele, Ciucu vrea să adopte „Vision Zero”, un program internațional menit să elimine decesele și vătămările grave din trafic.
Măsurile includ suprailuminarea și supraînălțarea trecerilor de pietoni, zone cu limită de 30 km/h în jurul școlilor, grădinițelor și parcurilor, instalarea de camere și radare fixe integrate în sistemele existente. La toate acestea se adaugă programe de educație rutieră în școli și campanii de conștientizare pentru șoferi.
Vrei să critici sau să lauzi ceva? Atunci nu ezita să ne scrii în Comentarii! Exprimă opinia într-un limbaj civilizat!
Jurnalistă cu peste 20 de ani de experiență, a debutat ca redactor la cotidianul Tineretul Liber, apoi a contribuit la dezvoltarea altor proiecte. A scris pentru „Evenimentul Zilei”, „Curentul”, „Monitorul de București”, revistele „Felicia” și „Taifasuri”. Din anul 2021 este activă pe site-ul Rețete și Vedete. La toate publicațiile enumerate a publicat articole pe actualitate, lifestyle, monden, medicină naturistă, sănătate, reportaje, religie, horoscop, editoriale.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook