Simona Ionescu / Redactor Șef

Documentele necesare pentru a vota pe 7 decembrie pentru primarul Capitalei. Ce se întâmplă cu alegătorii cu buletin electronic

Documentele necesare pentru a vota pe 7 decembrie pentru primarul Capitalei. Ce se întâmplă cu alegătorii cu buletin electronic
Capitala se pregătește pentru un moment de răscruce. Duminică, 7 decembrie, bucureștenii sunt chemați la urne pentru a-și desemna noul primar general. Precizări importante pentru alegătorii care au buletin electronic.

Fostul primar al Bucureștiului, Nicușor Dan, ales președinte al României, a lăsat în urmă o moștenire mixtă de reforme urbane și blocaje administrative. Pe 7 decembrie bucureștenii aleg noul edil al Capitalei, iată care sunt documentele de care aveți nevoie.

Ce trebuie să știe bucureștenii care au buletin electronic

În ultima perioadă, persoanele care au buletin electronic s-au confruntat cu ceva probleme la mai multe instituții care le-au cerut și un certificat care să ateste domiciliul. Ce se întâmplă mâine la votul pentru primarul Capitalei?

Autoritatea Electorală Permanentă a clarificat totul și susține că pentru a merge la vot nici o persoană care are buletin electronic nu are nevoie de adeverință de domiciliu. Este de ajuns ca alegătorul să se prezinte la vot cu actul de identitate valid.

Atenție! Fiecare alegător va vota doar la secția în care figurează pe lista electorală sau la cea arondată adresei declarate oficial ca domiciliu sau reședință.

Documentele de care aveți nevoie pe 7 decembrie

Documentele necesare pentru a vota pe 7 decembrie pentru primarul Capitalei. Ce se întâmplă cu alegătorii cu buletin electronic
Cum votează alegătorii cu buletin electronic. Sursă foto: romania.europalibera.org

Pentru a vota cine să fie primarul Capitalei vă sunt necesare următoarele documente: cartea de identitate, carte electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate.

De asemenea, puteți vota cu pașaportul diplomatic sau diplomatic electronic, pașaportul de serviciu sau de serviciu electronic și carnetul de serviciu militar (valabil pentru elevii instituțiilor militare).

Fără timbrul autocolant pe cărțile electronice

De asemenea, AEP susține că toate tabletele care sunt folosite în secțiile de vot sunt perfect compatibile cu formatul electronic al noilor cărți de identitate. În cazuri excepționale dacă nu funcționează scanarea, atunci operatorul poate introduce manual CNP-ul alegătorului.

O noutate o constituie faptul că timbrul autocolant pe care se menționează VOTAT nu se va aplica pe buletinele electronice, întrucât noile documente nu permit lipirea acestuia. Autocolantul va fi aplicat doar pe spatele cărților de identitate clasice.

Vrei să critici sau să lauzi ceva? Atunci nu ezita să ne scrii în Comentarii! Exprimă opinia într-un limbaj civilizat!

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre
Stiri parteneri