Simona Ionescu / Redactor Șef

Clienții furioși boicotează un lanț de baruri din cauza „imaginilor oribile folosite pentru a vinde cafea”

Clienții furioși boicotează un lanț de baruri din cauza „imaginilor oribile folosite pentru a vinde cafea”
Presa de la Londra relatează că lanțul Costa Coffee a stârnit revoltă în rândul populației pentru promovarea „incluziunii și diversivității”, ca scuză a apariței unei imagini care denotă activismul transsexual.

Furia declanșată are la bază folosirea unei imagini de desene animate, cu un „bărbat trans” care prezintă cicatrici de tăiere a sânilor. Imaginea aparține și este folosită de lanțul de cafenele Costa.

Scandal imens în Anglia. Tinere, influențate să-și taie sânii

Compania Costa este acuzată, pe toate rețelele sociale, că, prin acoperirea unei camionete cu o imagine de desene animate cu cicatrici de mastectomie, sugerează „o intervenție chirurgicală complexă și periculoasă”.

Imaginea, care înfățișează un personaj androgin purtând pantaloni scurți lungi cu cicatrici sub fiecare mamelon, este luată dintr-o pictură murală proiectată de lanțul de cafenele pentru „Brighton and Hove Pride”, eveniment desfășurat anul trecut.

Mesajul și utilizarea imaginii scandaloase pe un autovehicul folosit la deplasări în întreaga țară a fost condamnată de militanții feminiști și de persoanele cărora li s-au îndepărtat sânii din cauza cancerului, scrie Daily Mail, care a publicat și mai multe declarații ale unor reprezentanți importanți din instituții sau ai societății civile.

Critici virulente la adresa cafenelelor

Scriitoarea feministă Julie Bindel, care este îngrijorată de impactul activismului trans asupra fetelor și femeilor tinere „vulnerabile”, a declarat:

„Îmi amintesc povești despre momentul în care o femeie a fost dată afară dintr-un magazin Costa (în 2018) pentru că alăpta discret.

Nu avem voie să alăptăm, dar tu ai voie să sărbătorești o femeie căreia i s-au îndepărtat sânii din motive de contagiune socială și vanitate? Este absolut nebunesc.

Ceea ce este cu adevărat înfricoșător este că cicatricile reale ale mastectomiei sunt văzute ca o insignă de onoare, la fel de cool”.

„Avem datoria de a avea grijă de acei tineri, adesea sub 18 ani”

Julie Bindel a spus că se teme că promovarea îndepărtării sânilor vizează femeile tinere nemulțumite de corpul lor care nu se identifică cu feminitatea mainstream.

Ea a spus: „Mă gândesc la cum eram în adolescență, cum nu-mi plăceau sânii. Dacă aș fi putut să le pierd, aș fi mers pe acea cale.

Această ideologie periculoasă conform căreia îți poți amesteca și potrivi corpul prin intervenții chirurgicale complexe și periculoase este îngrozitoare.

Obișnuiam să fim îngroziți de tăierea părților sănătoase ale corpului nostru. Avem datoria de a avea grijă de acei tineri, adesea sub 18 ani, care sunt copii în mod legal.

Vreau să văd chirurgii, oamenii de știință, cei care susțin și profită de îndepărtarea sănătoasă a sânilor incriminați”.

Desenul este prins sub steagul Pride

Și Stephanie Davies-Arai, fondator și director al Transgender Trend, care militează împotriva creșterii numărului de copii care sunt trimiși la clinici pentru tratamentul medical al disforiei de gen, a declarat că ea crede că „fetele adolescente sunt ținta” desenului animat.

Ea a spus: „Este prins sub steagul Pride, fiind incluziv și sărbătorind diversitatea, dar, de fapt, încurajați copiii să creadă că trebuie să se supună unui tratament medical inutil care îi afectează pentru tot restul vieții.

Companiile care doresc să atragă tinerii prezintă persoanele trans ca fiind cool, la fel ca și grupurile de lobby trans. Acest lucru este împins către copii ca și cum a avea o operație majoră este același lucru cu schimbarea hainelor”.

Compania, cumpărată de Coca Cola în 2019 și care sponsorizează evenimentul Pride 2023 al orașului de pe litoralul East Sussex din Marea Britanie, a reacționat la valul de critici și a transmis că imaginea de pe furgoneta sa de vânzare a cafelei Costa Express a fost acoperită.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre