Di Maria a declarat pentru La Stampa că lucrarea „amintește cu totul de desenele lui Leonardo: este limba lui și vorbește tare și clar”. Ea a adăugat că lucrarea este „adevărata față a lui Salvator Mundi”, o altă lucrare atribuită lui Leonardo – dar nu de Di Maria, care a spus că crede că Salvator Mundi, care a fost vândut la Christie’s pentru un record de 450,3 milioane de dolari în 2017, este puțin probabil să fie al artistului italian, deoarece noul desen al lui Isus are un aspect mult prea diferit.
Di Maria a intrat în posesia desenului realizat cu cretă roșie atunci când un colecționar i l-a adus pentru a-l valida si atribui unui artist, după ce ani de zile aparținuse unei colecții private. Di Maria redactează in prezent un raport amplu privind presupusa operă, însa nu a dezvaluit în ce an a fost creat desenul.
Istoricul de artă Martin Kemp, specializat în portofoliul lui Leonardo, a spus ca își dorește să analizeze îndeaproape lucrarea pentru a stabili dacă a fost desenată cu mâna stângă și dacă a folosit metodele specifice lui Da Vinci. Artistul era renumit pentru faptul că desena mereu cu mâna stângă.
Salvator Mundi, cel mai scump tablou vândut vreodată
Salvator Mundi, un tablou celebru cu Iisus ce datează din anul 1499 a fost detinut pe rând de catre Regii Charles I si al II-lea si George al III-lea al Angliei, John Chales Robinson si William Blake și a fost atribuit atât lui Da Vinci, cât și lui Bernardino Luini sau Giovanni Antonio Boltraffio.
După ce i-au pierdut urma în secolul XVII opera a reapărut și a avut parte de expoziții la Hong Kong, Londra, San Francisco și New York. Ulterior, tabloul a fost vândut de către casa de licitații Christie’s din New York pentru fabuloasa sumă de 450 de milioane de dolari, sumă ce a stabilit un nou record pentru orice operă de artă vandută vreodată.
Cumpărătorul a fost Printul Bard bin Abdullah din Arabia Saudită. Inițial, acesta a declarat că achiziția a fost realizată în numele Departamentului de Cultură și Turism și va fi expusă la Muzeul Luvru din Abu Dhabi și în Paris. Expozițiile nu au mai avut loc, iar locul în care este depozitată lucrarea este necunoscut în acest moment.
S-a demonstrat „științific”: Lidia Buble nu pricepe decât textele melodiilor ei!
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook